E oficial: Lidl a cumpărat Plus România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După câteva luni de negocieri, compania germană Lidl, cel mai mare lanţ de magazine de tip discount din Europa, a cumpărat reţeaua de magazine Plus Discount din România şi din Bulgaria, deţinute de grupul Tengelmann. În România, reţeaua Plus numără 96 de magazine.

„Prin achiziţionarea companiilor Plus din România şi Bulgaria, Lidl preia întreaga afacere Plus din aceste două ţări. În cadrul acestei tranzacţii vor fi preluaţi toţi angajaţii.Preluarea efectivă va avea loc după obţinerea aprobării autorităţilor din domeniul concurenţei", se arată intr-un comunicat al companiei germane.

Oficialii Lidl, parte a grupului Schwarz, dar nici cei ai Plus Discount nu au dorit să ofere detalii despre valoarea tranzacţiei. Surse din piaţa internă de retail susţin că valoarea tranzacţiei s-a ridicat la aproximativ 100 de miioane de euro.

Expansiune germană

Anul trecut, Lidl a anunţat că vrea să deschidă aproape 50 de magazine în România, la începutul anului 2010. În Bulgaria, Plus are 23 de magazine, iar Lidl plănuia să intre pe această piaţă în primăvara anului 2010.

Totodată, nemţii de la Lidl şi-au pregătit echipa de angajaţi şi de manageri încă de anul trecut. În perioada iunie - noiembrie 2009, Lidl România SCS a recrutat mai mulţi români pentru posturi-cheie în cadrul companiei, precum responsabil de expansiune în Timişoara, în Moldova sau în Cluj, manager de proiect, director de construcţii sau contabil, potrivit site-ului de recrutări ejobs.ro. Pe de altă parte, Plus a vândut, în 2007 şi 2008, afacerile din aproape toate ţările europene.

În ultimii ani, reţeaua a fost activă pe pieţele din Austria, România şi Bulgaria, divizii unite în luna mai 2008 sub numele de Plus Eastern Europe.

Lidl, în schimb, are peste 8.000 de filiale în aproape toată Europa şi are peste 170.000 de angajaţi.

Se aşteaptă aprobarea Consiliului Concurenţei

Vânzarea celor două subsidiare mai are nevoie de aprobarea autorităţilor competente în domeniul concurenţei.

Grupul Tengelmann este un grup comercial internaţional ale cărui subsidiare includ OBI, KiK, Kaiser's Tengelmann, Plus şi A & P. Afacerea de familie, lansată în 1867 in Mülheim an der Ruhr, este acum condusa de a cincea generaţie. Cu 4357 de subsidiare şi 83655 de angajaţi în 15 ţări, grupul a avut vânzări totale de 12,36 miliarde de euro în anul fiscal 2008.

Grupul Tengelmann a folosit serviciile de consultanta ale Alegro Capital pentru această tranzacţie.

E vremea preţurilor mici

Magazinele de tip discount au avut, anul trecut, un ritm de expansiune de trei ori mai mare decât cel al hipermarketurilor. Astfel, în 2009 s-au deschis aproximativ 75 de magazine cu preţuri mici, ceea ce înseamnă o nouă locaţie la patru-cinci zile. Prin investiţii de peste 100 de milioane de euro, discounterii şi-au extins suprafaţa de vânzare cu 35% în 2009 faţă de anul anterior.

Piata discounterilor din România este dominată de retailerii Penny Market, Plus Discount, Profi şi Minimax.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite