Licitaţie cu câştigător anunţat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

românească a grupului portughez cu acelaşi nume. Numele se află deja pe buzele directorilor din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), deşi proiectul

românească a grupului portughez cu acelaşi nume.
Numele se află deja pe buzele directorilor din Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), deşi proiectul se află abia în faza premergătoare studiului de fezabilitate. Lucrarea va fi realizată după metoda DB (design&build), adică firma care realizează proiectul se va ocupa şi de execuţie. "Înclin să cred că realizarea pasajului inferior de la Băneasa o va face firma Lena, pentru că deja lucrează la extinderea DN1 la şase benzi şi construieşte cele două pasaje superioare dintre Băneasa şi Otopeni", a declarat, pentru Adevărul, Mihai Iuga, director tehnic în cadrul CNADNR. El a explicat că, în aceste condiţii, construirea pasajului subteran va fi o extensie la lucrările pe care Lena le execută pe ruta DN1. "Organizarea de şantier este deja făcută. Ar fi mult mai uşor să lucreze în continuare aceeaşi firmă", adaugă directorul Iuga. Cu toate acestea, autorităţile vor să organizeze o licitaţie pentru atribuirea lucrărilor în luna ianuarie a anului viitor. Sigur este că, până în luna noiembrie 2007, pasajul inferior Băneasa ar trebui să fie gata, proiectul fiind programat să înceapă în martie. După realizarea pasajului, dacă se ţine cont de contribuţia tuturor lucrărilor de fluidizare a traficului între Băneasa şi Otopeni, drumul de la Casa Presei până la Aeroportul Otopeni ar trebui să fie străbătut cu maşina în aproximativ 15 minute.
Lena, pe lista "neagră" a edililor Capitalei
Imaginea companiei Lena printre primarii Bucureştilor nu este una bună: străzi neterminate, lucrări întârziate şi multe amenzi. Ei spun că de aproape doi ani se văd nevoiţi să lucreze cu această firmă de construcţii. şi asta nu pentru că ar impune cineva acest lucru, ci pentru că Lena ştie să câştige licitaţiile. Intrată iniţial pe piaţă prin 2004, filiala din România a firmei Lena a început să pună mâna pe lucrări, în special reabilitări de străzi, cu o tehnică foarte simplă: un dosar de oferte foarte bun şi cel mai mic preţ, chiar sub cel al pieţei. şi aşa au câştigat pachet după pachet, iar pe hârtie totul părea în regulă. Problema firmei Lena apare însă atunci când trebuie să predea lucrarea. "Vin cu cel mai mic preţ, câştigă şi nu se ţin de treabă. Nu au forţă de muncă şi nici utilaje", ne-a declarat Neculai Onţanu, primarul sectorului 2. În prezent, Lena are în derulare lucrări pe mai bine de 20 de străzi din acest sector al Capitalei, iar situaţia nu este prea bună, cu puţin timp înainte de expirarea termenului de finalizare. "Ei trebuie să ne predea lucrările la sfârşitul lunii octombrie şi pe şapte străzi încă nu au intrat. Nu cred că pot recupera decalajul în două săptămâni. Pe alte străzi au intrat şi au făcut trotuarele, iar restul lucrării a fost abandonat", completează Onţanu. Pentru a rezolva problemele termenelor depăşite, edilul sectorului 2 spune că s-a întâlnit de mai multe ori cu reprezentanţii firmei de construcţii pe care i-a ameninţat cu amenzi usturătoare. Una dintre reacţiile conducătorilor firmei Lena a fost chiar renunţarea la un pachet de lucrări pe motiv că nu există forţa necesară pentru a duce contractul până la capăt, susţine Neculai Onţanu. "Eu am fost şi în Portugalia, acolo unde firma Lena execută lucrări mari de infrastructură şi chiar autostrăzi. Este mare diferenţă între ce fac ei acolo şi ce fac aici", adaugă primarul sectorului 2.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite