Lanţurile de electrocasnice "înghit" retailerii de IT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

în contextul în care cererea se reorientează către o paletă mai largă de produse. Practic, clientul român nu mai pleacă de acasă doar pentru un calculator. Trendul este, în special, în

în contextul în care cererea se reorientează către o paletă mai largă de produse. Practic, clientul român nu mai pleacă de acasă doar pentru un calculator. Trendul este, în special, în contextul obţinerii tot mai facile a creditelor de consum să îţi cumperi PC, frigider sau aspirator, toate din acelaşi loc. Retailerii din industria IT din România recunosc că tendinţa de diversificare va fi una de viitor.
"Din perspectiva magazinelor care vând produse electrice şi electrocasnice, zona de IT va deveni din ce în ce mai atractivă pentru
vânzările încrucişate
pe care le presupune", spune Dragoş Simion, vicepreşedintele Flamingo. Pe de altă parte, consideră el, diversificarea ofertei va fi una de viitor şi pentru retailerii IT. Această mişcare ar putea fi una mai dificilă, totuşi, deoarece spaţiul aferent unui magazin specializat pe produse IT&C este net inferior unuia ocupat de un magazin de electrocasnice, de exemplu, explică Simion.
"Tendinţa de a oferi un mix de categorii de produse care să satisfacă şi să atragă un număr cât mai mare de clienţi a fost, de fapt, cheia succesului, completată cu o puternică implementare în locaţiile respective a unui sistem de creditare care îşi dovedise deja eficienţa în cazul bunurilor de larg consum", explică Răzvan Uruc, Supply Manager în cadrul Diverta IT. Fără a fi exclusiv orientate pe IT, marile lanţuri de magazine diversificate au reuşit să devină, astfel, soluţii alternative la "clasicul" shop IT.

Magazine exclusiv IT pentru clienţii sofisticaţi
Treptat, apreciază managerul Diverta IT, majoritatea magazinelor specializate doar în comercializarea produselor IT vor înceta să mai devină profitabile, clienţii preferând soluţiile cu o ofertă. Pentru a urma trendul pieţei, Diverta a preluat, în septembrie 2005, retailerul IT Best Computers.
În aceeaşi idee, gigantul din domeniul IT Flamingo a preluat retailerul de electrocasnice Flanco, pentru a-i utiliza spaţiile în vederea extinderii portofoliului de servicii.
"Într-o primă etapă, tendinţa este mai pregnantă pentru gamele
entry- level
(produse mai puţin performante din punct de vedere tehnologic - n.red. ), motivul strategic pentru care am achiziţionat Flanco", spune Dragoş Simion. Pe de altă parte, reprezentantul Flamingo apreciază că pentru oferte mai sofisticate clientul poate apela atât la magazine specializate, cât şi la cele nespecializate sau hypermarketuri. În schimb, pentru tot ceea ce depăşeşte mid-level şi ajunge în zona high-level, magazinele specializate deţin supremaţia.
"Clienţii mai sofisticaţi, care au nevoie de un anumit nivel de consultanţă, sau firmele mici şi mijlocii preferă magazinele specializate", subliniază Simion. Despre o segmentare a ofertei vorbesc şi reprezentanţii Ultra Pro.
"Magazinul IT se diferenţiază de cel care care oferă, pe lângă produse IT şi alte categorii de produse printr-o gamă largă de produse IT şi prin serviciile de consiliere, asigurate clienţilor care vor să aibă acces la cele mai noi tehnologii", a declarat Cătălin Butolo, director marketing al K Tech Ultra Pro.

2006, an de stagnare pe segmentul IT&C
Potrivit reprezentanţilor Altex, piaţa produselor electronice, electrocasnice şi IT&C va înregistra, la finele anului, o scădere totală de 5-10% faţă de 2005, când a depăşit pragul de 800 milioane de euro. "Produsele albe (electrocasnice - n.red.) vor înregistra o scădere de 20%, cele negre de 10% (electronice -n.red.), în timp ce produsele IT&C vor stagna", explică Dan Ostahie, preşedinte şi CEO Altex. "Piaţa se reglează acum, după anii 2003-2005, în care creditul de consum şi cota unică au acţionat ca un efervescent, şi ajunge acum la un nivel corect, real şi începe să crească solid", a adăugat el. Surse din piaţa de profil apreciază că pe primul loc în topul vânzărilor de produse IT din România se află Flamingo, urmat de Altex şi Metro, Ultra Pro, Domo şi Carrefour.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite