Lady Gaga, agent de promovare pentru turismul românesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Concertul susţinut de Lady Gaga a însemnat o reclamă eficientă în toată lumea, de vreme ce Bucureştiul a fost numit „Micul Paris“ chiar de vedetă, reiese dintr-un comunicat al Federaţiei Patronatelor din Turism şi Servicii (FPTS). Într-adevăr, afirmaţia divei a fost receptată de milioanele de fani care au putut vedea, astfel, şi crâmpeie de imagini din Capitală.

Urmează alte concerte şi evenimente de acest tip, precum cel al formaţiei Red Hot Chili Peppers, estimate să aducă în Bucureşti mii de turişti. Nu în ultimul rând, promovarea puternică din acest an de la Mamaia, încununată de transmisiunea Fashion Tv, încearcă să pună această staţiune – implicit, şi România – pe harta mondială a destinaţiilor turismului de distracţie.

Agathon: Turiştii ne descoperă „din greşeală“

„Toate acestea vorbesc despre un efort de a aduce România din punct de vedere turistic în mileniul 3, când reclamele prăfuite valorează mai puţin decât un like pe facebook-ul sau pe twitter-ul unei vedete cu milioane de fani. Este o bătălie grea în care alte ţări au intrat mai devreme, dar unde putem recupera timpul pierdut cu idei inovatoare şi cu evenimentele pe care le putem organiza la noi în ţară.
Este esenţial să nu stăm pe loc, să nu aşteptăm ca turiştii să ne caute pe noi şi să ne descopere din greşeală, ci să-i căutăm noi pe ei prin toate mijloacele moderne, oferindu-le însă mai mult decît mare şi munte“, arată Dan Matei Agathon, în comunicatul FPTS.

Turismul de distracţie creşte de la sine

Aşa cum s-a întâmplat şi în Centrul Istoric al Capitalei, o dată ce a luat avânt, turismul de distracţie se dezvoltă din el însuşi, pentru că-şi găseşte ritmul propriu şi vine în întâmpinarea turiştilor, înţelegând aşteptările acestora, adaugă Agathon.
„Acest tip de promovare şi de acţiune are nevoie doar să fie demarat şi apoi lăsat să crească de la sine şi din concurenţa pe care o naşte între organizatorii de evenimente. Acelaşi lucru îl vedem întâmplându-se tot mai puternic şi pe litoral, în sezon“.
În fine, liderul patronal mai spune că ar trebui să ducem acest tip de turism şi la munte, pentru a acoperi şi sezonul rece. „Atunci vom vedea cum încasările din turism vor creşte pe toată durata anului şi cum turiştii străini nu vor mai veni aici doar ca să descopere căruţele de pe şosele sau obiceiuri vechi, ci se vor simţi în România ca într-o insulă a distracţiilor“.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite