La două apeluri abuzive la 112, abonații sunt avertizați prin SMS

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a elaborat un proiect de decizie prin care vrea să pună la punct un set de măsuri de combatere a apelării abuzive a serviciului de urgenţă 112, potrivit instituției.

Pentru a limita gradul de ocupare al serviciului de urgență, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) propune și stabilirea unor măsuri pentru combaterea apelurilor involuntare (apelurile silențioase și apelurile cu număr greșit).


Avertizare prin SMS de la două apeluri abuzive


Proiectul propune ca abonații care înițiază cel puțin două apeluri abuzive în cursul aceleiași zile din rețelele publice mobile de telefonie să primească un mesaj de avertizare cu privire la încălcarea legislației în vigoare.


În cazul abonaților care au apelat abuziv serviciul de urgență de cel puțin șase ori în cursul aceleiași zile, apelurile vor fi redirecționate, timp de cinci zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Raspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.


În cazul apelurilor abuzive efectuate din rețelele publice fixe de telefonie, mai mult de două asemenea apeluri în cursul aceleiași zile, se propune redirecționarea, timp de cinci zile, a apelurilor către o platformă interactivă.


Apelurile involuntare, efectuate din retelele publice fixe sau mobile de telefonie, vor fi redirecționate, în mod automat, exclusiv pe durata zilei în care au fost efectuate, către un serviciu automatizat IVR prin intermediul căruia apelantul va fi informat că a apelat serviciul de urgență 112 și, în cazul în care dorește să solicite serviciile de urgență, să apese tasta 5 de două ori. În cazul în care, după o așteptare de 20 de secunde, apelantul nu efectueaza procedura solicitată, este deconectat.

Măsurile sunt propuse pe baza cadrului legal în vigoare. Stabilirea altor măsuri, precum blocarea temporară a apelurilor către serviciul de urgenţă 112 sau a serviciului de telefonie, implementate în alte state, necesită modificarea cadrului primar din România şi, deşi au fost luate în cosiderare de ANCOM, nu au putut fi incluse în setul de măsuri propuse în acest proiect de decizie.

"Bombardarea" prin SMS nu este suficientă

Anul trecut,a fost derulat un proiect pilot de "bombardare" a apelaților abuzivi la 112, în perioada 20 martie-20 iunie, însă fără prea mare eficiență. "Statisticile analizate de ANCOM arată că, deşi se constată o scădere cu 36% a numărului de apeluri abuzive în cele trei luni de bombardament faţă de media celor trei luni anterioare bombardamentului, se constată şi o scădere cu 39,% a numărului de apeluri reale, astfel că ponderea medie a apelurilor abuzive în totalul apelurilor către 112 a înregistrat o uşoară creştere de la 53% în cele trei luni anterioare bombardamentului la 54% în perioada de bombardament", se mai arată în comunicatul ANCOM.

Astfel, numărul mediu total de apeluri către 112 în lunile decembrie 2008 - februarie 2009 a fost de 986.654 apeluri pe lună, în timp ce numărul mediu lunar de apeluri abuzive în aceeaşi perioadă a fost de 524.195, adică 53,1% din total. În perioada „bombardamentului”, adică 20 martie - 20 iunie, numărul mediu total de apeluri către SNUAU a fost de 612.687 apeluri pe lună, în timp ce numărul mediu de apeluri abuzive în aceeaşi perioadăa a fost de 331.078, adică 54% din total.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite