Jumatate din firmele care se ocupa de vehiculele uzate, in ilegalitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Din cei 700 de agenti economici care trateaza vehicule scoase din uz, 59 la suta nu au nici un fel de autorizatie, arata datele Asociatiei Nationale a Societatilor de Dezmembrare Auto si Reciclare

Din cei 700 de agenti economici care trateaza vehicule scoase din uz, 59 la suta nu au nici un fel de autorizatie, arata datele Asociatiei Nationale a Societatilor de Dezmembrare Auto si Reciclare (ANSDAR). 29 la suta detin autorizatii de mediu sau autorizatii de colector emise de primarii, 5 la suta detin autorizatii RAR si 7 la suta sunt agenti economici care detin toate autorizatiile - de mediu, de la RAR, de la Politie. Conform presedintei ANSDAR, Maria Boghian, situatia existenta nu este neaparat reprosabila societatilor comerciale, ci si autoritatilor, care nu mai reusesc sa se descurce in propriul hatis al autorizatiilor si avizelor. Situatia a capatat accente acute odata cu ordonanta pentru innoirea parcului auto, cand, dupa ce s-au inghesuit sa puna mana pe masinile vechi, agentii economici s-au trezit ca - respectand toate normele de depoluare si reciclare - ies pe pierdere. Ba chiar au nevoie de investitii importante. Practic, in momentul de fata nu e clar definitivat statutul de colector, dezmembrator si reciclator, chiar la nivelul codurilor CAEN, deoarece un agent economic se poate incadra acum la circa sase coduri. In plus, neautorizatii - perfect liberi - ii concureaza neloial pe piata pieselor auto second-hand pe cei care au reusit sa se autorizeze si care au parte de toate controalele. Maria Boghian acuza nepasarea autoritatilor, care trec zilnic pe unde sunt masini dezmembrate si nu dau autorizare contra spaga. Radu Stefanescu, director in cadrul RAR, spune ca RAR-ul nu poate intra in curtile oamenilor - la diverse service-uri neautorizate - pentru a-i controla. Confuzia creste deoarece reglementarile pentru autorizarea ca dezmembrator sunt interpretabile. ,Asociatia a sprijinit 15 firme sa faca dosare de autorizare la RAR si, cu toate ca au implementat si sistemul de management al calitatii ISO 9001, la fiecare filiala RAR din tara s-a cerut altceva; nici un dosar nu seamana cu altul", explica d-na Boghian. Catalin Gurau, consultant de mediu la Environservice, spune ca autoritatile s-au grabit cu innoirea parcului auto - efectele se vad acum, cand 15.000 de autoturisme s-au adunat si zac la colectori, dezmembratori sau centre de reciclare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite