Jolidon, prima marcă românească contrafăcută afară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

clujean înregistrează în prezent pierderi de ordinul zecilor de milioane de euro, ca urmare a faptului că Orientul îndepărtat inundă atât piaţa europeană, cât şi pe cea românească cu

clujean înregistrează în prezent pierderi de ordinul zecilor de milioane de euro, ca urmare a faptului că Orientul îndepărtat inundă atât piaţa europeană, cât şi pe cea românească cu sutiene şi chiloţi contrafăcuţi marca Jolidon.
Flagelul produselor contrafăcute, adus pe meleagurile dâmboviţene din Orientul îndepărtat, a început, în ultimii doi ani, să toace mărunt şi mărci româneşti cu renume internaţional. După ce românii cu venituri mici au fumat, ani la rândul, ţigări "Carpaţi" contrafăcute, produse dincolo de Prut, în Republica Moldova, "consumatorii" de mărci falsificate autohtone s-au reorientat spre gusturi mult mai rafinate.
Industria producătoare de lenjerie intimă
De mai bine de doi ani, cea mai putenică companie producătoare delenjerie intimă din România, Jolidon, înregistrează mari pierderi atât financiare, cât şi din punct de vedere moral, ca urmare a prezenţei pe piaţa românească a propriei mărci aplicate pe produse de calitate îndoielnică importate din China şi Vietnam. "Ne confruntăm periodic cu fel de fel de importuri care aruncă pe piaţă, culmea, nu numai pe cea autohtonă, ci şi în alte ţări din Europa, marfă chinezească care are aplicată marca Jolidon. Numai anul trecut am avut de a face cu un număr de cinci importuri de lenjerie intimă din China, venită pe filiera unor societăţi comerciale din România, cantităţile fiind destul de însemnate", a declarat pentru Adevărul preşedintele Jolidon, Gabriel Cârlig.
Anul trecut, producătorul de lenjerie a demarat un program împreună cu Autoritatea Naţională a Vămilor în privinţa identificării modului în care produsele contrafăcute intrau pe piaţa românească, tocmai la ele acasă. Astfel, autorităţile vamale au identificat numai puţin de cinci importuri venite din China cu lenjerie intimă care au intrat atât prin Portul Constanţa, cât şi prin Vama Otopeni. Containerele pline ochi cu "marfă" au fost confiscate, produsele de lenjerie fiind distruse. În urma identificării importatorilor, Jolidon a dat în judecată cinci firme, patronate de afacerişti chinezi stabiliţi în România, acţiuni care şi la ora actuală încă se mai află pe rolul instanţelor. Chiar şi aşa producătorul ardelean nu a scăpat de "virus", în acest an piaţa românească fiind din nou încercată cu importuri de produse contrafăcute marca Jolidon. Numai luna trecută controalele vamale făcute prin sondaj de vameşi au identificat trei mii de produse set de lenjerie într-un container venit pe ruta China-Vietnam-Portul Constanţa.
Gabriel Cârlig spune că, deşi cuantificarea exactă a nivelului prejudiciilor este destul de greu de făcut, totuşi o simplă estimare poate duce la rezultate de nivelul a zecilor de milioane de euro, pierderi suferite numai în ultimii doi ani ca urmare a confuziei create în rândul clienţilor pe piaţa deţinută de marca originală.
Primele semnale ale fenomenului de contrafacere au venit pentru conducerea Jolidon, culmea, nu de pe piaţa românească, ci de pe piaţa comunitară. "După cum bine ştiţi, marca Jolidon este prezentă pe pieţe ca Franţa şi Italia. Primele indicii de contrafacere de marcă au venit din pieţele externe tocmai în urma importurilor chinezeşti. După ceva timp, şi ţara noastră a ajuns ţintă predilectă a contrafacerilor. Din oraşe ca Bucureşti, Timişoara, Cluj, sau Braşov ne-au venit informaţii cu privire la prezenţa pe piaţă de produse contrafăcute. Ne-am trezit cu o mulţime de produse Jolidon pe tarabe care nu aveau nicio legătură cu modelele noastre. Or, noi nu ne comercializăm marfa în astfel de locuri", ne-a precizat directorul adjunct al Jolidon, Olga Stanciu. Reprezentanta companiei clujene susţine faptul că produsele de lenjerie intimă Jolidon sunt cele care se contrafac mai mult în dauna costumelor de baie. "Dinamica schimbării de colecţii din industria fashion este pe undeva un impediment pentru producătorii mari să investească în programe de protejare a produselor. Practic, acest lucru favorizează şi întreţine din plin industria contrafacerilor", arată Olga Stanciu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite