Investiţiile în performanţă dau tonul dezvoltării afacerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

creativ şi inovativ reprezintă un element esenţial de dezvoltare. Piaţa românească de profil s-a pliat pe modelele occidentale şi a început să investească masiv în oameni, pentru că, în

creativ şi inovativ reprezintă un element esenţial de dezvoltare. Piaţa românească de profil s-a pliat pe modelele occidentale şi a început să investească masiv în oameni, pentru că, în lipsa acestei susţineri, afacerea riscă să nu mai ţină pasul cu tendinţele internaţionale.
Pentru actualii retaileri de mobilier de lux care activează pe piaţa românească, investiţiile în performanţă încep să devină o necesitate. Viitorul businessurilor este strâns legat de dezvoltarea unor branduri proprii, ceea ce presupune însă investiţii foarte mari în partea de creaţie şi inovaţie. Fără dezvoltarea unor produse proprii pe care să încerce să le impună atât pe piaţa românească, cât şi pe cea internaţională, viitorul acestor companii este destul de nesigur, în contextul în care marii producători occidentali pot intra oricând pe piaţa românească. Sumele investite de fiecare companie care activează pe piaţa românească în această industrie nu depăşesc în acest moment câteva sute de mii de euro pe an, însă veniturile pe care le poate aduce în timp sunt de ordinul milioanelor de euro. De exemplu, doar pentru o singură piesă de mobilier creată de un designer în care o companie a investit câteva mii de euro poate fi vândută unui mare producător de mobilă occidental şi cu câteva milioane de euro. Să îţi fidelizezi angajaţii, să îi motivezi, să le creezi condiţii propice pentru a-şi da frâu liber creativităţii şi inventivităţii, acestea sunt principalele coordonate după care acţionează o companie, care doreşte să se menţină în vârf. "Oamenii într-o companie reprezintă totul, ei sunt miezul, forţa", este de părere Camelia şucu, manager general al companiei Class, un actor important pe segmentul mobilierului de lux şi parte a grupului Mobexpert. "Este foarte importantă această parte a afacerii, în condiţiile în care serviciile în relaţia cu clientul au o pondere foarte ridicată. Organizăm traininguri periodice pentru angajaţii noştri, întâlniri cu reprezentanţi ai furnizorilor noştri din Italia, şi vreau să vă spun că investiţiile în stimularea spiritului inovativ sunt poate cele mai mari cheltuieli ale unei firme", spune Eduard Klaus, director de marketing al companiei Rovere Mobili, un alt competitor pe segmentul mobilierului de lux din România.

Italia, fieful industriei mobilei
Fenomenul investiţiei în performanţă este însă mult mai evident în Italia, ţara care, practic, dă tonul tendinţelor în designul mobilei de lux. Philipp Selva, CEO Selva Style International, prezent pentru prima oară în România, la evenimentul Design Leader, organizat săptămâna aceasta de Class, şi unul dintre cei mai renumiţi arhitecţi din lume, consideră că o firmă care nu investeşte în stimularea spiritului creativ nu supravieţuieşte. "Face parte din strategie. Trebuie să pui multă energie în dezvoltarea produselor, să fii foarte inovativ atunci când vine vorba de materiale, pentru că tendinţele în domeniu sunt în permanentă schimbare", ne-a declarat în exclusivitate Selva. În acest sens, compania şi-a dezvoltat propria şcoală - Selva Academy - unde angajaţii beneficiază de cursuri complete. De cealaltă parte, compania Scavolini din Italia, un brand de notorietate în producţia de mobilă pentru bucătărie pe plan mondial, este recunoscută pentru oportunităţile pe care le deschide tinerilor. "Bineînţeles că avem programe pentru angajaţii noştri, însă suntem recunoscuţi că acordăm o şansă şi celor care îşi depun la noi CV-ul", afirmă Pierfelici Davide, reprezentant Scavolini Italia.

Investiţii în tinerii designeri
Promovarea tinerilor arhitecţi nu este, din păcate, un fenomen general. Puţini la număr sunt cei care acordă o şansă tinerilor designeri de pe băncile şcolii. O iniţiativă ambiţioasă de acest gen a lansat recent Camelia şucu. Proiectul, realizat împreună cu reprezentanţii Institului de Arhitectură, constă în susţinerea şi încurajarea designului românesc şi a tinerilor specialişti din domeniu, care să le permită celor mai talentaţi dintre ei să se perfecţioneze profesional prin vizite în fabrici de mobilă din ţară şi străinătate, cursuri şi burse. "La noi nu am văzut o susţinere activă a designului industrial şi este timpul, pentru că avem minţi creative, avem şi putere, dar şi forţa industrială să producem aceste prototipuri care să devină produse comerciale la fel de bune ca şi cele pe care noi le importăm", ne-a declarat managerul general al companiei Class. Rovere Mobili, unul dintre competitorii de pe piaţa mobilierului de lux din România, nu are încă un program dedicat recrutării tinerilor, interesul companiei fiind acela de a-şi specializa propriii angajaţi şi de a-i stimula să nu părăsească compania", explică Klaus.

Ce cred marii designeri italieni despre piaţa mobilei de lux din România
Piaţa românească a mobilei de lux a devenit, în ultimii ani, mult mai organizată, Selva şi Davide fiind de părere că în viitor, pe fondul integrării ţării noastre, se va înregistra un adevărat boom pe acest segment. Deşi produsele Selva sunt distribuite momentan numai prin magazinele Class, compania nu exclude posibilitatea altor parteneriate cu reprezentanţi locali pentru deschiderea unor spaţii dedicate produselor Selva. În schimb, politica firmei Scavolini este de a-şi distribui produsele numai prin dealeri.

"O companie care nu investeşte în performanţă şi, implicit, în dezvoltarea spiritului inovativ nu supravieţuieşte"
Philipp Selva
CEO Selva International - Italia

"O investiţie astăzi în performanţă aduce mâine plus-valoare businessului"
Camelia şucu
manager general al companiei Class

"Investim în oameni vechi şi noi pentru a ne dezvolta din ce în ce mai mult"
Pierfelici Davide
reprezentant Scavolini - Italia

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite