Investiţiile imobiliare accelerează piaţa de vopseluri lavabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Expansiunea tot mai accelerată a complexurilor rezidenţiale determină efecte benefice în lanţ. Pe fondul unui avânt de circa 10% a sectorului de construcţii în 2005, dar şi datorită

Expansiunea tot mai accelerată a complexurilor rezidenţiale determină efecte benefice în lanţ. Pe fondul unui avânt de circa 10% a sectorului de construcţii în 2005, dar şi datorită estimărilor pozitive pe termen mediu şi lung, producătorii de vopseluri din ţara noastră se aşteaptă ca şi acest sector să înregistreze în viitor creşteri de circa 10-15%, anual. Subsegmentul de vopseluri lavabile de interior şi de exterior deţinea anul trecut o cotă de piaţă valorică de 24%, cu tendinţe de majorare accentuată.
"Piaţa de acoperiri decorative are un ritm de creştere superior PIB, datorită investiţiilor imobiliare care duc la creşterea numărului de locuinţe nou construite, dar şi avansului nivelului de venituri ale populaţiei. Toate acestea se răsfrâng şi asupra creşterii frecvenţei de renovare a locuinţelor vechi", ne-a declarat directorul de marketing al Dufa-Deutek, Gabriel Enache.

Marii competitori împart piaţa frăţeşte
Principalii competitori locali pe acest segment sunt Dufa, Kober, Fabryo - cunoscută până nu de mult sub numele de Guzu Chim - şi Policolor, în timp ce cei internaţionali sunt Baumit (Austria) şi Caparol (Germania). Cele patru branduri româneşti deţin 75% din această piaţă, fiecare cu o cotă de circa 20%. " Fabryo deţine în prezent o cotă de piaţă de 18%, fiind al treilea producător de vopsea de pe piaţa românească, şi vizează să ajungă la peste 20% la finele acestui an", a declarat, ieri, managerul general al companiei, Daniel Guzu, cu ocazia lansării primei vopsele lavabile cu teflon din ţara noastră - rezultatul cooperării cu liderul mondial, DuPont. Potrivit reprezentantului Dufa Deutek, compania, ca lider al pieţei de acoperiri decorative, deţine o cotă de piaţă valorică de 20,9%.
Consumul se menţine încă la un nivel foarte scăzut în comparaţie cu cel din ţările europene. "Consumul de vopsea este de 4 litri/locuitor, valoare de circa trei ori mai mică decât cea din Ungaria", a precizat Laurenţiu Ispir, reprezentantul Oresa Ventures România. Vânzările de vopseluri lavabile de interior cresc în perioada sărbătorilor de Paşte, urmează o perioadă de "relache", după care o altă explozie se înregistrează în sezonul de vară, respectiv lunile iulie-august-septembrie. Piaţa totală a vopselurilor decorative şi lacuri este estimată la circa 85 milioane de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite