Investiţii profitabile în afaceri cu frumuseţea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investiţiile în frumuseţe aduc bani: peste 1.000 de euro pe lună dintr-un salon de cartier. Profitul creşte exponenţial dacă salonul se află într-o locaţie cu vad şi clientelă cu bani. O

Investiţiile în frumuseţe aduc bani: peste 1.000 de euro pe lună dintr-un salon de cartier. Profitul creşte exponenţial dacă salonul se află într-o locaţie cu vad şi clientelă cu bani. O problemă însă există - lipsa personalului specializat.
Numele ţine afacerea
Investiţia într-un salon de lux pleacă de la 50.000 de euro, dar un centru complex de înfrumuseţare poate depăşi 200.000 de euro. "Cheltuielile nu se opresc la acest nivel, căci vei investi încă un an de zile. După doi ani, vine şi profitul", susţine Geta Voinea, proprietara salonului Hair Revolution. Cecilia Topârcean, proprietara unui salon de frumuseţe din Drumul Taberei, a pornit afacerea cu 2.000 de dolari, bani pe care i-a împrumutat de la bancă. După nouă ani, are şapte angajate, dar investeşte şi acum 3.000 de euro în fiecare an. După ce plăteşte salariile, cheltuielile cu energia şi impozitele, Cecilia trage linie: profitul, cel puţin 1.000 de euro pe lună. Dar ce determină succesul? Geta Voinea spune că numele este cel care vinde. "Am deja un brand care vinde foarte bine", spune ea. În cazul unui salon de cartier, profesionismul angajaţilor pare a fi determinant. Cecilia Topârceanu, de exemplu, a urmat şcoala Athenee Palace. Pentru ambele, problema o reprezintă însă profesionalismul angajaţilor.

Cât trebuie investit într-un salon de frumuseţe
* 2.000-3.000 euro - în cartier
* 50.000 euro - în centru
* 200.000 euro - într-un complex de lux
Solar, euro:
* 10.000, într-un centru modest
* 30.000-40.000, într-un centru de lux
>şi bărbaţii au saloanele lor, nu-i aşa?
* O nişă liberă o reprezintă saloanele de îngrijire pentru bărbaţi. "Angajaţii multinaţionalelor, oameni de afaceri sau chiar stripperii trebuie să arate îngrijiţi la întâlnirea cu partenerii de afaceri sau în spectacol", declară Corina Moldovan, proprietara salonului Assante. Ea susţine că nu a făcut un marketing atunci când şi-a deschis afacerea şi că s-a adresat intuitiv unui segment de piaţă cu un imens potenţial. A investit 25.000 de dolari în 2003, dar a acordat consultanţă şi altor întreprinzători din ţară.
* Pentru a fi în top, atât bărbaţii, cât şi femeile doresc să aibă o piele bronzată. Investiţia într-un solar costă 10.000 de euro într-un salon modest, cu instalaţie second-hand, şi 30.000 40.000 de euro într-un centru de lux, cu aer condiţionat. "Afacerea merge dacă îţi fidelizezi clienţii, stai alături de ei şi aplici cele mai drastice norme de curăţenie", susţine Bogdan Mareş, proprietarul unui salon de bronzat. (Elena Pârvu)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite