Investiţii cu 10% mai mari, pentru securitatea IT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul de apeluri către centrele de asistenţă tehnică privind problemele de securitate este în creştere. Potrivit unui studiu Cisco, pentru protejarea angajaţilor care lucrează la

Numărul de apeluri către centrele de asistenţă tehnică privind problemele de securitate este în creştere. Potrivit unui studiu Cisco, pentru protejarea angajaţilor care lucrează la distanţă, majoritatea decidenţilor IT vor recurge anul viitor la sporirea investiţiilor în securitate, două cincimi dintre aceştia anunţând investiţii cu 10% mai mari în 2007.
Cercetarea evidenţiază contradicţiile dintre conştientizarea de către teleoperatori a problemelor de securitate şi comportamentul lor real. În ansamblu, 38% dintre decidenţii IT au raportat o creştere a numărului de apeluri către centrele de asistenţă tehnică privind problemele de securitate. Cele mai frecvente probleme ridicate de utilizatori sunt atacurile din partea viruşilor, înşelăciunea prin intermediul mesajelor spam, furtul de identitate şi alte activităţi rău-intenţionate.
Spamul şi înşelăciunea, peste jumătate din raportări
Mai mult de jumătate din repondenţii IT au indicat spamul şi înşelăciunea drept cele mai stringente ameninţări. În India, de exemplu, mai mult de jumătate din repondenţii IT (55%) au raportat o creştere a numărului apelurilor către centrele de asistenţă tehnică, iar majoritatea problemelor semnalate au fost legate de viruşi (70%), de atacuri de înşelăciune activate prin mesaje de tip spam (61%) şi de spyware (55%). În consecinţă, două treimi (67%) dintre repondenţii IT au declarat că se aşteaptă ca investiţiile pentru soluţii de securitate să crească anul viitor. Peste 40% se aşteaptă ca investiţiile să crească cu mai mult de 10%.
Angajaţii au un comportament on-line inadecvat
Cu toate că majoritatea angajaţilor sunt conştienţi de problemele de securitate care apar în activităţile de muncă on-line, aceştia adoptă un comportament inadecvat. Mulţi dintre aceştia utilizează staţiile de lucru pentru a pirata reţelele wireless ale vecinilor, pentru a deschide e-mail-uri provenite de la surse necunoscute, pentru a descărca fişiere ale companiilor unde sunt angajaţi pe calculatoare personale şi pentru a împărţi dispozitive deţinute de companii cu persoane din afara acestora. În plus, majoritatea tele-angajaţilor consideră că managerii au mai multă autoritate decât personalul IT în ceea ce priveşte controlarea modului de utilizare a dispozitivelor deţinute de companii. Pe de altă parte, o parte dintre cei intervievaţi sunt de părere că monitorizarea activităţilor lor on-line nu ar trebui să privească pe nimeni.
Studiul a fost efectuat în această vară de către o firmă independentă de cercetare a pieţei, analizând răspunsurile oferite de peste 1.000 de tele-angajaţi şi 1.000 de decidenţi din domeniul IT din 10 ţări: SUA, Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Japonia, China, India, Australia şi Brazilia.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite