Îngropaţi în omăt de regii asfaltului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mult de 20 de drumuri de importanţă naţională, printre care şi autostrăzile A1 Bucureşti-Piteşti şi A2 Bucureşti-Constanţa au fost închise la scurt timp după ce viscolul s-a abătut asupra României.

În cele mai multe cazuri, utilajele de deszăpezire au ieşit cu mare întârziere în teren, şi asta din două motive: pe de-o parte, reglementările în vigoare arată că utilajele trebuie scoase numai după încetarea viscolului, iar de cealaltă parte firmele care au contracte de deszăpezire par să-şi fi epuizat fondurile.

În paranteză fie spus, licitaţiile pentru deszăpezire pe majoritatea tronsoanelor din ţară au fost câştigate de companii aparţinând „regilor asfaltului", cum ar fi Dorinel Umbrărescu (UMB Spedition), Costel Căşuneanu (Pa&Co International) sau Dan Besciu (Euroconstruct). Pentru întreţinerea drumurilor (inclusiv deszăpeziri) în perioada noiembrie 2008 - martie 2012, Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a alocat fonduri de ordinul sutelor de milioane de lei per judeţ.

Click pentru a mări

   

image
image
image
image
image

Oprescu, rovinieta şi poliţistul zelos

Ceea ce urmează nu e o secvenţă de film tragicomic, ci o întâmplare trăită şi povestită chiar de primarul Capitalei, Sorin Oprescu. „Azi-noapte, drumul era înzăpezit în dreptul Aeroportului Otopeni, iar utilajele de la Administraţia Drumurilor erau prinse în circulaţia rutieră (...) Voiam să vă mulţumesc respectuos că după ce abia am adunat două utilaje, am avut o mare problemă. Am fost nevoiţi să cumpărăm roviniete. Dacă vreţi să ne luaţi la mişto cu chestiile astea, atunci să ştiţi că ştiu şi eu să mă port la fel. Au rămas şi ei în zăpadă şi au venit şi i-au tras cu maşinile cei de la CNADR şi abia pe urmă au deszăpezit bucata aia de drum", a spus Oprescu. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite