Industria mobilei merge pe mâna francizelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Franciza Neoset, fără taxă de intrare pânâ la sfârşitul anuluiPentru a deveni francizat Neoset, solicitantul trebuie să deţină un spaţiu de minimum 100 de metri pătraţi. Taxa de intrare

Franciza Neoset, fără taxă de intrare pânâ la sfârşitul anului
Pentru a deveni francizat Neoset, solicitantul trebuie să deţină un spaţiu de minimum 100 de metri pătraţi. Taxa de intrare în franciză este 0, până la sfârşitul anului, iar investiţiile necesare se situează între 15.000 şi 40.000 de euro, în funcţie de potenţialul oraşului ales.
"Pentru început este necesar un capital de 15.000 de euro, iar dacă este nevoie, în funcţie de oraşul în care se deschide franciza, se continuă cu restul investiţiei, de până la 40.000 de euro, eşalonat", a explicat, pentru Adevărul, Daniela Monica Anghelescu, director de franciză Neoset. Potrivit acesteia, investiţia se amortizează într-o perioadă cuprinsă între şase luni şi maximum un an de zile. "Toate magazinele Neoset sunt în franciză şi înregistrează profit. Locaţiile din Constanţa, Piteşti, Timişoara şi Sibiu, spre exemplu, înregistrează în acest moment cel mai mare profit", a precizat oficialul Neoset. Din 1995, odată cu deschiderea, în Bucureşti, a primului magazin Neoset în sistem de franciză, compania s-a extins în acest fel în toată ţara, la nivel naţional existând în acest moment 14 magazine.
"Sunt în curs de deschidere alte cinci locaţii, iar pentru anul viitor intenţionăm să mărim suprafeţele de comercializare a magazinelor deja deschise în marile oraşe ale ţării", a precizat Anghelescu.
Francizaţii Elvila, susţinuţi publicitar
Franciza Elvila este un mix dintre franciza tradiţională şi distribuţie. Francizorul nu plăteşte taxă de intrare sau redevenţe, dar este obligat să comercializeze numai produse aparţinând Elvila. "Investiţia aparţine 100% francizatului, dar este minimă, dacă are un spaţiu deja amenajat. Totodată, francizatul este susţinut de către companie, atât publicitar, cât şi din punct de vedere al pregătirii personalului şi consultanţa", au declarat pentru Adevărul reprezentanţi ai departamentului marketing din cadrul Elvila. Potrivit acestora, compania intenţionează să-şi extindă comercializarea produselor prin deschiderea, în perioada 2007-2008, a 50 de astfel de magazine în sistem de franciză, în afara celor opt prezente deja în România.
Mobexpert va trece graniţele
Deşi în România nu e încă prezent cu un sistem de franciză, Mobexpert ia serios în considerare această variantă de extindere, atât pentru oraşele româneşti de peste 120.000 de locuitori, cât şi pentru marile oraşe din Bulgaria şi Serbia.
"Studiem cu mare atenţie această problemă. În Bulgaria şi Serbia, spre exemplu, vom avea magazine proprii doar în capitale. În oraşele mari însă, limitrofe acestora, vom dezvolta magazine în sistem de franciză. Deocamdată, nu avem pregătită exact abordarea", spune Dan şucu, preşedinte Mobexpert. Deşi nu a putut oferi încă amănunte concrete privind costurile pe care ar trebui să le suporte potenţialii francizaţi, acesta a precizat că firma ia în calcul mai multe variante. Una dintre acestea constă în includerea taxei de intrare în franciză, în vânzări. Mobexpert este deja prezent cu magazine proprii, pe pieţele din Bulgaria şi Serbia.
"În Sofia avem un magazin de mici dimensiuni, în care comercializăm doar mobilier de birou, dar este în construcţie un hipermagazin", a precizat şucu. În ceea ce priveşte extinderea în România, preşedintele Mobexpert a spus că are în vizor marile oraşe, de peste 120.000 de locuitori, în care nu există în acest moment magazine proprii.

După integrare, taxa de intrare în franciză va fi obligatorie
Potrivit normelor europene în domeniu, taxa de intrare în franciză va fi obligatorie, odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, a declarat Elena Zoltăreanu, reprezentant al Observatorului Francizei, promoter al mai multor francize din România. Potrivit acesteia, prin achitarea taxei de franciză, francizatului i se asigură anumite drepturi exclusive.

Mobila în franciză, o afacere de câteva zeci de milioane de euro
Cifra de afaceri generată de francizele din industria mobilei este de aproximativ 30 milioane de euro. Acestea deţin o pondere de 15% din totalul francizelor pe comerţ care reprezintă, în acest moment, aproximativ 200 milioane de euro. Potrivit Elenei Zoltăreanu, aceste cifre reprezintă doar estimări, până în acest moment nerealizându-se studii concrete în domeniul francizei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite