Închirierile auto cresc pe cheltuiala "căpşunarilor"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

vor scoate însă abia de anul viitor, spun reprezentanţii firmelor de profil, când se aşteaptă o creştere a numărului de turişti care vor veni în România.Închirierile sezoniere de maşini

vor scoate însă abia de anul viitor, spun reprezentanţii firmelor de profil, când se aşteaptă o creştere a numărului de turişti care vor veni în România.
Închirierile sezoniere de maşini reprezintă un alt business care câştigă de pe urma românilor plecaţi să muncească în străinătate. Reprezentanţii companiilor specializate în acest tip de afacere au primit solicitări mai ales în ultima perioadă, din partea clienţilor români care se întorc acasă, în vacanţă, din ţări ca SUA, Canada, Israel, Franţa sau Germania.
Radu Ursăcescu, directorul general al companiei Active Rent a Car, spune că durata pentru care se închiriază o maşină nu depăşeşte trei săptămâni. La fel se întâmplă şi în preajma Crăciunului, perioadă în care românii revin în ţară.

Oamenii de afaceri, grosul clienţilor
Businessul "rent a car" funcţionează mai ales datorită turismului de afaceri, care asigură aproximativ 80% din totalul cererii, în timp ce restul este contribuţia turismului tradiţional. Unii clienţi au devenit deja fideli unei anumite companii şi, o dată pe lună, când revin în România, închiriază maşina pentru câteva zile. "Avem zeci de clienţi din Italia, care se mişcă prin ţară, mai ales în zona Banatului", spune Radu Ursăcescu. Pe lângă oamenii de afaceri străini care revin în România periodic, companiile de consultanţă sunt un alt client fidel care închiriază maşini.
"În general, sunt specialişti care asigură consultanţă în cadrul unor proiecte internaţionale. Ei închiriază două-trei maşini, pe o perioadă de maximum opt luni", precizează Ursăcescu.

Închirierea pe termen lung, la jumătate de preţ
Singura concurenţă semnificativă a companiilor "Rent a Car" e reprezentată de firmele care oferă închiriere pe termen lung şi care practică tarife la jumătate. Spre exemplu, chiria unei maşini de clasă medie, pe termen scurt (până la un an), variază în intervalul 700-800 euro/lună, în timp ce pe termen lung (între 2 şi 4 ani) este de 400 euro/lună. Cu toate acestea, reprezentanţii firmelor "Rent a Car" nu se simt câtuşi de puţin ameninţaţi. "Noi ne adresăm clienţilor care închiriază maşini pe o perioadă de până la un an, în timp ce închirierea pe termen lung ţinteşte perioade de cel puţin 24 de luni", spun ei. Practic, închirierea de autovehicule pe termen lung funcţionează ca un leasing operaţional. "Clientul - care poate fi o companie sau o persoană fizică - achită o rată lunară, care include atât serviciul de închiriere, cât şi mentenanţa maşinii şi relaţia cu autorităţile. După expirarea contractului, clientul ne restituie maşina", explică Daniel Ivan, directorul executiv al Fleet Management Services (FMS), companie specializată în închirierea pe termen lung. Mai mult, compania care alege să îşi externalizeze parcul auto apelând la asemenea servicii poate să-şi stabilească un buget destinat consumului de combustibil pe o perioadă lungă de timp, pe baza rapoartelor realizate de către FMS.

Logan, în topul închirierilor
"Dacia Logan este vedeta închirierilor, mai bine de 70% din comenzi optând pentru acest model", spune reprezentantul Active Rent a Car. Tarifele practicate de firme se reduc simţitor pe măsură ce perioada de închiriere creşte. Chiria unui Logan este de 39 euro/zi, în cazul în care se închiriază pentru câteva zile, şi coboară până la 15 euro/zi pentru un contract de şase-opt luni.

Piaţa va exploda după 2007
"Piaţa românească a închirierilor de maşini este încă mică în comparaţie cu alte pieţe europene, însă are un potenţial crescut, mai ales în perspectiva integrării în UE", crede Liviu Dincă, director în cadrul companiei Avis. Creşterea anuală înregistrată până în prezent este de 10%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite