Importatorii auto schimbă strategiile de marketing

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La ora actuală, piaţa auto este dominată de câteva mărci: Dacia, Daewoo, Renault, Skoda, Volkswagen şi Opel. Potrivit statisticilor, liderul la modele pentru luna august este Skoda Fabia, care a

La ora actuală, piaţa auto este dominată de câteva mărci: Dacia, Daewoo, Renault, Skoda, Volkswagen şi Opel. Potrivit statisticilor, liderul la modele pentru luna august este Skoda Fabia, care a reuşit, printr-o strategie de marketing, să detroneze bătrânul Renault Clio, lider incontestabil, care părea de neclintit. Este drept, liderul se poate schimba de la o lună la alta, o influenţă covârşitoare având-o publicitatea.
Bugetele alocate publicităţii sunt în acest an cu 20-30% mai mari decât cele din 2005, iar potrivit principalilor jucători de pe piaţa auto, în 2007, acestea vor creşte cu alte 30 de procente.
La începutul anilor 90, marii importatori auto din ţara noastră aveau două-trei promoţii pe an. Un spot la Tv, o campanie de reducere a preţurilor şi puţină publicitate în presa scrisă, reprezentau maximul de strategie de marketing. Astăzi se investesc sute de mii de euro în publicitate, campaniile de reduceri au loc mai tot timpul anului, iar bugetele de publicitate cresc încontinuu.
În acest an a avut loc o majorare vizibilă a investiţiilor în promovarea mărcilor auto. Această creştere este determinată de dinamica extraordinară a pieţei auto şi de necesitatea obţinerii de notorietate, de obligativitatea diferenţierii.
Citroen, o altă marcă în continuă ascensiune pe piaţa românească de automobile, a investit în anul 2005 aproximativ 18.000 de euro în publicitate. "În ultima vreme, comunicarea este, din păcate, mult mai axată pe preţ, pe oferte, decât pe imagine. În acest context, "cea mai buna ofertă din segmentul ei se pare că, de cele mai multe ori, câştigă bătălia într-o piaţă condusă deocamdată şi de preţ", explică Monica Jitariuc, reprezentant Citroen.
"În primul rând,

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite