Iaurtul nu se vinde decât cu promoţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Danone, liderul pieţei de lactate proaspete din România, are o strategie de afaceri destul de simplă: totul redus şi noi produse pe piaţă. Anul trecut, Danone a redus preţurile la majoritatea produselor, cea mai mare scădere, de până la 22%, fiind înregistrată la iaurtul “Casa bună”. Pentru acest an, compania estimează menţinerea preţurilor la nivelul din 2009.

Danone România a înregistrat în anul 2009 o creştere atât a cifrei de afaceri cât şi a volumului de vânzări. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 3%, până la 435 de milioane de lei, iar volumul vânzărilor a crescut şi el tot cu 3%. “Este cel mai bun rezultat înregistrat de companie de la intrarea pe piaţa din România. Ca volum, vânzările Danone în România au crescut tot cu 3%, iar pentru acest an estimăm un avans de 5-10% în condiţiile în care ne aşteptăm să crească consumul de produse lactate pe cap de locuitor”, a spus directorul Danone România, Stephane Batoux.

În primul trimestru al acestui an, compania a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 5-10% faţă de aceeaşi perioadă din 2009.Aceste cifre marchează un rezultat foarte bun, în contextul evoluţiei pieţei din anul 2009: 1,6 % creşterea în volum a consumului produselor lactate proaspete şi 3,4 % creşterea în volum a pieţei iaurtului.

Lider pe mai multe segmente
Astfel, Danone rămâne lider atât în categoria produselor lactate proaspete ( iaurt, sana, kefir, lapte batut, smantana si deserturi lactate) din România, cu 50% cotă de piaţă în volum, cât şi pe segmentul de iaurturi, cu 60% cotă de piaţă în volum. Danone este de asemenea, lider pe piaţa iaurtului cu fructe (72% cotă de piaţă în volum în 2009, faţă de 67% în anul 2008), a smântânii şi a deserturilor lactate.

Totodată, Danone este un important contributor la bugetul de stat, în anul 2009  plătind taxe şi impozite  în valoare de 14,8 milioane de lei.

Compania a continuat anul trecut să exporte produse fabricate în Bucureşti pe pieţele din Bulgaria, Grecia, Moldova, regiunea Adriaticii - o piaţă europeană de 47 milioane de consumatori.

În ceea ce priveşte strategia de resurse umane, anul trecut, numărul angajaţilor Danone România a crescut uşor, de la 703 (în 2008) la 709. Pentru 2010, Danone intenţionează să recruteze oameni noi.

În ciuda condiţiilor economice dificile, anul trecut investiţiile Danone s-au ridicat la 20 de milioane de lei. Compania a investit 17 milioane de lei în dezvoltarea capacităţii industriale, infrastructură, logistică şi distribuţie, pentru lanţul frigului, în ferme, colectarea şi calitatea laptelui. 1,1 milioane de lei au fost investiţi în cursuri de formare profesională pentru angajaţi, iar două milioane de lei pentru proiecte de responsabilitate socială.

“Este cel mai bun rezultat înregistrat de companie de la intrarea pe piaţa din România. Ca volum, vânzările Danone în România au crescut tot cu 3%, iar pentru acest an estimăm un avans de 5-10% în condiţiile în care ne aşteptăm să crească consumul de produse lactate pe cap de locuitor”, a spus Batoux. În primul trimestru al acestui an, compania a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 5-10% faţă de aceeaşi perioadă din 2009.

Consumăm puţine lactate

Referitor la consumul de produse lactate din România, în prezent, media este de cinci kilograme pe an pe cap de locuitor, comparativ cu ţările vecine României, unde media anuală este de 15-20 kiliogame pe cap de locuitor.Compania are un portofoilu de peste 60 de produse, principalele mărci fiind Activia, Actimel, Nutriday, Cremosso, Danette şi Casa Bună. În România, Danone are 77 de ferme partenere.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite