IDEI DE AFACERI

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sectorul serviciilor din Romania ofera inca oportunitati de investitii Cafenea pentru oamenii de afaceri care prefera sa isi bea cafeaua la birou Fast-food-uri, baruri, cafenele au aparut precum

Sectorul serviciilor din Romania ofera inca oportunitati de investitii
Cafenea pentru oamenii de afaceri care prefera sa isi bea cafeaua la birou
Fast-food-uri, baruri, cafenele au aparut precum ciupercile si s-au dezvoltat in ultimii ani atat in Bucuresti, cat si in orasele de provincie. Marile lanturi internationale au luat "crema", dar au succes si patronii care au creat restaurante pe gustul propriu prin muzica si decorul oferit de acestea sau restaurante cu specific romanesc, italian, thailandez sau de cine stie ce alta origine. Pe o piata bine dezvoltata, pare dificil sa mai gasesti o nisa pe care sa te aventurezi sperand sa obtii profituri substantiale. Si totusi, un grup de trei tineri au hotarat sa impuna un nou concept de comert pe piata romaneasca - ready to go. Fosti angajati de succes ai unor firme internationale cunoscute din Romania, cei trei tineri au pornit propria afacere, in care au investit "cateva zeci de mii bune de euro" pentru a experimenta ceea ce invatasera in toata perioada de pana atunci. Este vorba de un lant de cafenele unde cei care lucreaza in marile cladiri de birouri pot veni sa-si cumpere o cafea la "pachet". "Toti bem cafea, ideea ne-a venit intr-o cafenea, cand ne-am gandit ca o cafenea inseamna mai mult decat un loc unde sa vii sa-ti bei cafeaua si sa pleci mai departe", ne-a declarat Radu Zorlentan, project manager. Noutatea acestui tip de cafenea vine tocmai din faptul ca aceasta tinteste oamenii dinamici, activi, care vor sa primeasca un produs bun, intr-o mare varietate, convenabil ca locatie si un om care prefera sa ia o cafea pe care o poate bea la birou. "Tocmai pentru ca aceste cafenele sunt destinate oamenilor de afaceri, locatiile lantului de cafenele vor fi in proximitatea centrelor de afaceri. Cererea exista, dar nici o companie nu s-a gandit sa dezvolte acest tip de afacere pana acum", ne-a mai spus Zorlentan. In portofoliul de retete al fiecarui centru, viitorii consumatori vor putea alege dintre peste 30 de varietati de cafea, arome, de la cafea instant, filtru, decofeinizata, vanilie etc., facuta din ingrediente exclusiv naturale. Ingredientele sunt si ele intr-o gama variata: lapte, frisca, zahar in proportii diferite de grasime, arome. Ceea ce este inedit este faptul ca ingredientele pot fi alese de fiecare consumator, pentru a realiza o cafea dupa propriile preferinte. Este vorba, practic, de o cafea "personalizata", o premiera pe piata romaneasca. In afara de gama larga de cafea disponibila, consumatorii pot cumpara ceaiuri, sucuri naturale si doua sortimente de prajituri, si acestea pentru "acasa". Intr-o prima faza, care va debuta la mijlocul lunii martie, cu deschiderea primei locatii, lantul va acoperi principalele zone de afaceri ale Bucurestiului, pana la sfarsitul anului 2005, planul de extindere cuprinzand zece locatii. In functie de cum va evolua afacerea in Bucuresti, daca oamenii de afaceri isi vor face timp sa treaca pe la cafenea sa-si cumpere cafeaua zilnica si nu o vor prefera in continuare pe cea facuta la filtru in biroul unde lucreaza, cei trei intreprinzatori se gandesc la o expansiune in intreaga tara. Cu toate ca sunt multe semne de intrebare legate de succesul afacerii, tinerii sunt optimisti: "Desi este o premiera pe piata romaneasca, ne asteptam sa atragem, in fiecare zi, 200 sau chiar 300 de clienti", ne-a mai declarat Radu Zorlentan. In ce priveste preturile practicate, el apreciaza ca "acestea vor fi la nivelul pietei, exista un prag de profitabilitate, m-as bucura foarte mult sa pot sa concurez cu cei care vand cafeaua la dozator, dar e imposibil: alta investitie, alta calitate".

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite