Hotelierii de pe litoral se întrec în investiţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

milioanelor de euro pe care majoritatea hotelierilor au ales să le facă pentru a nu pierde trenul integrării şi, implicit, potenţialul deloc de neglijat al turiştilor străini, pentru care

milioanelor de euro pe care majoritatea hotelierilor au ales să le facă pentru a nu pierde trenul integrării şi, implicit, potenţialul deloc de neglijat al turiştilor străini, pentru care confortul reprezintă o coordonată foarte importantă în alegerea destinaţiei.
În acest sens, investiţiile totale în staţiunile din sudul litoralului, respectiv Neptun, Jupiter, Cap Aurora se ridică la circa 30 milioane de euro. "Staţiunea Jupiter, de exemplu, a fost adusă la un standard normal. Renovarea şi îmbunătăţirea serviciilor din 4 hoteluri situate în această zonă a costat 2 milioane de euro", ne-a declarat Ciprian Constantinescu, preşedintele Asociaţiei Patronale a Hotelierilor din partea de sud a litoralului.

Hotel cu 8 turişti şi 60 de angajaţi
Însă, chiar şi cu servicii de calitate, să ai turişti în această perioadă a anului ţine de noroc. În prezent, hotelurile de pe litoralul sudic sunt deschise în proporţie de 80%, restul fiind închise din cauza lipsei clienţilor. Gradul de ocupare este de circa 25%. Staţiunea Jupiter pare a fi cea mai afectată de lipsa clienţilor. Deşi hotelul Tismana este singurul de pe litoral cu serviciul all-inclusive, iar tarifele practicate nu sunt deloc ridicate, turiştii întârzie să apară. "Din 2003 şi până în prezent am făcut investiţii de circa un milion de euro. În prezent, avem 8 turişti şi 60 de angajaţi, ceea ce spune multe despre nivelul pierderilor pe care le înregistrăm", ne-a declarat directoarea hotelului, Elena Stan. Situaţia este similară şi la hotelurile Iris, Nalba şi Mimoza, unde gradul de ocupare de anul trecut a fost de doar 40%.

Baza de tratament atrage străini
Există însă şi norocoşi, lipsa clienţilor fiind o necunoscută pentru tot sezonul. Hotelul Cocor din Neptun este antamat pentru toată perioada estivală, turiştii fiind deopotrivă străini şi români. "Hotelul este plin. În această perioadă avem turişti din Franţa, Finlanda, Suedia, Danemarca, Germania, iar pentru lunile iulie-august predomină turiştii din Italia şi Olanda", a afirmat managerul general, Nicolae Moroianu. La fel şi hotelul Paradiso din Mangalia, unde baza de tratament din dotare atrage turişti chiar şi din Japonia.

Cresc încasările pe hotelurile de 3 şi 4 stele
Ponderea turismului internaţional pe litoralul românesc se ridică la 15% din total, străinii fiind atraşi de calitatea serviciilor. Potrivit preşedintelui Autorităţii Naţionale de Turism, Ovidiu Iuliu Marian, se înregistrează încasări în creştere pe hotelurile de calitate superioară-respectiv cele de 3 şi 4 stele, reculul fiind evident pe cele de o stea sau două. La nivelul anului trecut, cheltuielile străinilor în România au fost mai mari cu 150 milioane de euro, faţă de 2004, trendul crescător menţinându-se şi pe primele luni ale anului în curs. Pentru atragerea clienţilor, hotelierii au introdus servicii specializate de animaţie, echitaţie, dar şi concursuri interactive pe plajă. Părinţii care vor să scape de grija copiilor pot opta pentru Baby Land sau pentru programele de baby-sitting, tarifele fiind de 15 lei noi/zi, respectiv de 5 lei noi/h.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite