Grupul Renault cere ajutor de stat

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Francezii plănuiesc investiţii de 250-300 milioane de euro pe piaţa românească în 2007 Grupul Renault a solicitat guvernului ajutor de stat pentru centrul de proiectare şi dezvoltare de

Francezii plănuiesc investiţii de 250-300 milioane de euro pe piaţa românească în 2007

Grupul Renault a solicitat guvernului ajutor de stat pentru centrul de proiectare şi dezvoltare de la Titu, procedurile pentru un acord în acest sens urmând să fie accelerate, a declarat ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu.

"Schemele de ajutor de stat vor fi acordate în conformitate cu regulamentele europene, deci cu acordul Comisiei Europene. Totul trebuie să se încadreze în schemele de ajutor de stat aprobate de UE", a spus Vlădescu. El a precizat că nu s-a discutat încă despre volumul ajutorului de stat. Ministrul finanţelor a menţionat că printre solicitările companiei Renault mai figurează şi dezvoltarea infrastructurii în zona respectivă. Renault intenţionează să construiască pe amplasamentul din Titu un centru pentru proiectarea şi dezvoltarea de modele auto destinate pieţelor emergente, unitate denumită Renault Tehnologie Roumanie - RTR. Realizarea proiectului presupune investiţii de 450 milioane de euro, în perioada 2007 - 2009. Centrul ar urma să fie amenajat pe un teren de 258 hectare din localitatea Titu-Boteni, în judeţul Dâmboviţa, aflat în imediata apropiere a unei unităţi militare. Suprafaţa de teren necesară a fost transferată în noiembrie 2006, prin hotărâre de guvern, din domeniul public al statului şi administrarea Ministerului Apărării Naţionale (MApN) în domeniul privat al judeţului Dâmboviţa şi administrarea Consiliului Judeţean (CJ), pentru a fi scos la vânzare prin licitaţie publică. La licitaţia organizată de CJ Dâmboviţa, caietul de sarcini a fost cumpărat de firmele Renault Technologie Roumanie SRL, Conarg SA, Vienna International Holding SRL, Real Estates Imobiliare SRL şi Automobile Dacia SA, pentru ca, în final, documentele de participare la licitaţie să fie cumpărate doar de Conarg, Renault Technologie Roumanie şi Automobile Dacia. Documentele firmei Conarg nu au fost însă acceptate, deoarece comisia de licitaţie a considerat că sinteza planului de afaceri, nu include, în mod concret, un centru de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică şi nu clarifică problema înfiinţării celor peste 2.000 de locuri de muncă în primii trei ani de activitate de la semnarea contractului de vânzare-cumpărare.

Renault şi Dacia licitează pentru acelaşi teren

Reprezentanţii celorlalte două firme, Renault Technologie Roumanie şi Automobile Dacia, au fost acceptaţi la licitaţie, dar nu au oferit preţul de pornire stabilit. În aceste condiţii, comisia a decis repetarea licitaţiei şi analizarea posibilităţii diminuării preţului de vânzare cu până la 20%. Ciudat este că, în prezent, singurii ofertanţi rămaşi în cursă sunt Dacia şi Renault Technologie Roumanie.

Adevărul a încercat să afle părerea celor două companii, însă răspunsul s-a lăsat aşteptat. Nici până la închiderea ediţiei nu am primit un răspuns concret pe această temă, ci doar un comunicat de presă al reprezentanţilor Dacia în care ni precizează că societatea nu are nimic de declarat. Pe de altă parte, reprezentanţii uzinei din Piteşti au anunţat, la începutul lunii februarie, că Renault ar putea să renunţe la o serie de investiţii programate pentru piaţa românească, dacă vânzările Dacia în România se vor reduce la jumătate, ca efect al scăderii cu 50% a nivelului taxei de primă înmatriculare. "Am estimat pentru 2007 vânzări de peste 200.000 de maşini, dintre care mai mult de jumătate pe piaţa românească. Dacă taxa de primă înmatriculare ar scădea la jumătate, prognozăm că vânzările în România vor ajunge la circa 50.000 de unităţi în acest an, ceea ce va avea consecinţe asupra furnizorilor de subansamble şi ar putea conduce la renunţarea la cel de-al treilea schimb de lucru la Automobil Dacia", a declarat, la acel moment, directorul general al companiei, François Fourmont. El a arătat că până la sfârşitul anului investiţiile Renault la Automobile Dacia vor ajunge la un miliard de euro. Constructorul francez a programat pentru acest an investiţii pe piaţa românească de 250-300 de milioane de euro. Potrivit lui Fourmont, 20 de noi furnizori de subansamble se pregătesc să vină în România ca parteneri ai Automobile Dacia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite