Grupul de firme Ana ia cu asalt piaţa hotelieră a Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania hotelieră Ana Hotels, controlată de omul de afaceri George Copos, vizează să îşi extindă portofoliul de hoteluri deţinute la nivelul Capitalei atât cu unităţi de cinci stele, cât

Compania hotelieră Ana Hotels, controlată de omul de afaceri George Copos, vizează să îşi extindă portofoliul de hoteluri deţinute la nivelul Capitalei atât cu unităţi de cinci stele, cât şi cu unele de nivel inferior. Zonele de interes sunt platforma Pipera, zona de Vest a Bucureştiului sau partea de Nord.
Copos controlează două dintre cele şase hoteluri de cinci stele din Bucureşti, după ce a preluat în 2005 pachetul majoritar la Athenee Phenix Group, care deţine hotelul Athenee Palace Hilton. Ana Hotels are în patrimoniu şi hotelul Crowne Plaza, cotat şi el pe la cel mai înalt nivel din punct de vedere al numărului de stele. Astfel, prin preluarea Athenee Palace Hilton, Copos şi-a eliminat unul dintre competitorii de pe piaţa de cinci stele.
Cele două unităţi sunt conduse sub contract de management de lanţurile hoteliere Intercontinental International (prezent în Bucureşti şi în sistem de franciză la hotelul Intercontinental) şi Hilton International. Ana Hotels urmăreşte acum să intre şi pe alte segmente de piaţă, prin achiziţionarea de unităţi sau prin realizarea unor proiecte greenfield.
"Am primit o solicitare de la Intercontinental International să facem un hotel de tip bed&breakfast cotat la trei stele, fără pretenţii de facilităţi foarte mari", spune Simona Constantinescu, director general al Ana Hotels. Un astfel de proiect se pretează unei zone precum aeroportul Otopeni sau centrul financiar al Capitalei. Conform acesteia, strategia companiei este de a se concentra pe piaţa Bucureştiului.
"Depinde unde va exista o concentrare de sedii de companii unde să facă sens să construieşti un astfel de hotel. Piaţa este în aşezare. Este Pipera, Vestul Capitalei, spre Piteşti, sau zona Aerobăneasa", precizează Constantinescu. Potrivit acesteia, compania vizează găsirea unei locaţii potrivite care să permită construirea unui business plan realist. Constantinescu spune că, în funcţie de anvergura proiectului, Ana Hotels mai poate avea un hotel în Bucureşti şi în maximum un an.
"Aceastea sunt zonele targetate, pentru că se vor dezvolta business-centere multe, unde vor fi persoane, chiar oameni din ţară, care vor veni la sediile principale ale companiilor şi trebuie cazaţi undeva. Nu îi cazezi pe toţi la cinci stele, ci îi duci la 2-3", consideră ea.
Cele două lanţuri cu care Ana Hotels are deja contracte de management sunt principalii parteneri în vizorul companiei în ceea ce priveşte managementul viitoarelor proprietăţi din Bucureşti. Contractul cu Hilton este semnat pe o perioadă de de 25 de ani, iar cel cu Intercontinental va expira în 2008. Negocierile pentru eventuala prelungire vor începe în 2007, a precizat Constantinescu.
"Dacă vom cumpăra hoteluri noi, fără management, în funcţie de piaţa unde activează, gândim să cerem, în primul rând o ofertă de la hotelierii cu care lucrăm deja. Dacă am un hotel nou, cer întâi opinia de la Hilton şi de la Intercontinental (pentru încheierea unui contract de management n.red.)", spune Constantinescu.
Strategia companiei presupune primirea de oferte pe care le analizează din punct de vedere imobiliar, precum şi operaţional. Propriu-zis, Ana Hotels aşteaptă o cerere de ofertă de la proprietarii de hoteluri din Bucureşti.
"Cu siguranţă există o piaţă şi pentru segmentul de sub cinci stele. Hotelurile acestea îşi vor găsi clienţi în rândul personalului de middle-management dintr-o multinaţională. Când ai, de exemplu, o companie care îşi pune bazele în România şi trimite experţi nu neapărat CEO sau director general sau director de departament- ci personal de execuţie, nu îi cazează la 4-5 stele", spune Constantinescu. Astfel de companii, explică ea, au limite de tarif de 100 sau chiar 60 de euro pentru o noapte la hotel. În ceea ce priveşte piaţa de cinci stele, oficialul Ana Hotels consideră că segmentul este departe de a fi saturat. În acest moment, în Bucureşti sunt active circa 1.600 de camere. "Eu cred că mai este loc încă pe atât", consideră Simona Constantinescu.
"Depinde de cerere. E vorba de partea de cazare, care este ocupată în general de persoanele are vin din străinătate în Bucureşti, iar ponderea cea mai mare o are turismul de business", explică aceasta.
Compania Ana Hotels, parte a holdingului Ana Group, a înregistrat o cifră de afaceri de 10 milioane de euro în primul semestru al anului, în creştere cu circa 10% faţă de perioada similară din 2005. Profitul operaţional a fost, în aceeaşi perioadă, de 3,5 milioane de euro. Constantinescu spune că se aşteaptă la un rezultat chiar mai bun în a doua jumătate a anului, pe fondul unor luni foarte profitabile în special pentru cele două hoteluri din Bucureşti. Pe de altă parte, rezultatele Ana Hotels nu includ business-ul Athenee Palace Hilton, care este administrat de Athenee Phenix Group.
În ceea ce priveşte interesul lanţurilor hoteliere internaţionale, Constantinescu precizeaz că acesta se justifică atât prin faptul că România este o ţară de dimensiuni mari, precum şi prin faptul că aceasta va adera la UE. "Orice lanţ hotelier este interesat de o capitală a unei ţări care va adera la Uniunea Europeană. Capitalele tuturor ţărilor care au aderat sau vor adera constituie o ţintă", a mai spus aceasta.
Ana Hotels deţine şapte hoteluri la nivel naţional, dintre care unul Crowne Plaza în Capitală, restul fiind în provincie. Constantinescu nu exclude afiliera unora dintre acestea la lanţuri hoteliere internaţionale.
"Am primit ofertă pentru hotelul din Eforie (hotelul Europa de patru stele din Eforie Nord n.red.) de la lanţul Iberostar, dar nu am considerat că este momentul oportun la acea dată", spune ea. Pe de altă parte, în contexul în care pe litoral există foarte puţine hoteluri afiliate, o astfel de mişcare nu este justificată deocamdată, consideră reprezentanta Ana Hotels.
Dintre cele şapte hoteluri ale grupului Ana, trei sunt conduse de expaţi, iar cel din Poiana Braşov de un român venit din lanţul Hilton.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite