Grampet a cumpărat trenurile Rompetrol

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preluarea locomotivelor şi a vagoanelor companiei petroliere întăreşte poziţia Grampet pe piaţa transporturilor feroviare. Specialiştii din piaţă estimează că tranzacţia ar putea să valoreze între 55 şi 60 de milioane de euro.

Operatorul de transport marfă Grup Feroviar Român (GFR), din grupul Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a cumpărat parcul de material rulant utilizat de Rompetrol Logistics, adică locomotivele şi vagoanele-cisternă. Totodată, GFR va furniza companiei petroliere servicii de specialitate, în baza unui contract încheiat pe o perioadă de trei ani, cu posibilitatea de prelungire pentru încă doi ani.

„Alegerea GFR ca furnizor de servicii feroviare pentru companiile din cadrul Rompetrol este rezultatul unei licitaţii care s-a derulat pe parcursul a aproape un an, la care au participat operatori feroviari atât din România, cât şi din străinătate. GFR a achiziţionat întreg parcul de material rulant utilizat de Rompetrol Logistics", a anunţat compania de transport.

„Această tranzacţie consolidează poziţia de lider a GFR pe piaţa transporturilor petroliere - principala sa activitate. Este încă un pas pe care îl facem pentru a deveni cel mai important operator feroviar din sud-estul Europei", a declarat Gruia Stoica, proprietarul Grampet.

Oficialii Rompetrol au precizat, la rândul lor, că acest parteneriat vizează optimizarea afacerilor. „Ne propunem să eficientizăm fluxul financiar în companiile grupului, să dezvoltăm o structură de afaceri mai puţin complexă şi să reducem costurile până la un nivel optim", a arătat Titov Buzescu, vicepreşedinte al Rompetrol.

Cât costă un tren cu vagoane-cisternă?

Cele două părţi nu au dezvăluit valoarea tranzacţiei, însă specialişti din domeniu au declarat, pentru „Adevărul", că valoarea de piaţă a unei locomotive este de două milioane de euro, iar un vagon-cisternă costă între 15.000 şi 25.000 de euro. Rezultă că parcul de 20 de locomotive şi 750 de vagoane-cisternă care au făcut obiectul tranzacţiei ar putea valora între 55 şi 60 de milioane de euro.

„Această tranzacţie este mai complexă, iar faptul că s-a încheiat şi un contract de prestări servicii poate însemna că nu s-a plătit efectiv toată suma, ci o parte s-a compensat cu viitoarele servicii", au precizat sursele amintite.

Rompetrol Logistics a rămas cu un parc de 71 de cisterne auto. Printre clienţii GFR se mai numără OMV Petrom, ArcelorMittal, Conpet, Lukoil şi Compania Naţională a Huilei. GFR are peste 13.500 de vagoane şi 280 de locomotive. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite