Cum îi numeau bancherii de la Goldman Sachs pe clienţi. Termenul nu e tocmai măgulitor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul general al Goldman Sachs a ordonat scanarea tuturor email-urilor interne ale angajaţilor, pentru a vedea dacă aceştia au folosit termeni jignitori la adresa clienţilor, aşa cum a susţinut un director demisionar al băncii, potrivit unor surse citate de Reuters.

Acesta susţinea că bancherii îi numeau pe clienţi "muppets", adică ignoranţi sau stupizi.

Campania de verificare a email-urilor a fost lansată după ce Greg Smith, director executiv şi şef al operaţiunilor cu instrumente financiare derivate ale Goldman Sachs în Europa, şi-a anunţat demisia şi a lansat săptămâna trecută un atac public fără precedent la adresa "culturii toxice şi distructive" a băncii, într-un articol publicat în New York Times, devenind primul angajat care critică deschis instituţia financiară.

Smith a afirmat în articol că a văzut, în diverse ocazii, cum cinci directori operaţionali ai Goldman Sachs îi numesc pe clienţi "muppets" îm email-urile interne.

În Statele Unite, "muppet" aduce aminte de broscoiul Kermit, dar în Marea Britanie este termenul argotic pentru o persoană ignorantă.

Sursele au afirmat că Blankfein a anunţat, într-o conferinţă cu partenerii băncii, că Goldman Sachs ia în serios acuzaţiile făcute de Smith şi le verifică, inclusiv prin scanarea email-urilor.

"Mi se face silă cât de cinic se vorbeşte despre jecmănirea clienţilor. În ultimele 12 luni au văzut cinci directori generali care îşi numesc proprii clienţi muppets în mail-urile interne", a scris bancherul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite