Goana după cai putere saltă vânzările de maşini sport

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Motoarele de peste doi litri, turbo diesel şi cu peste 200 de cai putere se află în topul preferinţelor românilor. Potrivit importatorilor auto din România, criteriul cailor putere a devenit din

Motoarele de peste doi litri, turbo diesel şi cu peste 200 de cai putere se află în topul preferinţelor românilor. Potrivit importatorilor auto din România, criteriul cailor putere a devenit din ce în ce mai important în achiziţia unei maşini. Cererea pe acest segment a determinat importatorii autohtoni să aducă în România modele noi, de succes.
AudiTT, de pildă, care s-a lansat în luna septembrie, a vândut deja 20 de unităţi, iar până la sfârşitul anului vor mai vinde încă 20. Statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România arată că în acest an s-au vândut 306 autoturisme sport, cel mai bine vândut model fiind Hyunday Coupe. Paleta de clienţi care se îndreaptă spre acest segment este formată din tineri cu venituri mari.
Nu contează că bolidul de 40.000 de euro şi cu o viteză pe bord de 300 km/h va rula în România, unde pe şoselele pline de gropi nu ai unde să dezvolţi nici măcar jumătate din puterea motorului. Numărul de cai putere a devenit un element foarte important în alegerea unei maşini. Pentru cei cu bani.
Importatorii auto de pe piaţa autohtonă spun că, după preţ şi consum, următorul criteriu în alegerea modelului unei maşini este numărul de cai putere. O maşină cu 100 de cai putere nu mai este trendy. Ba mai mult, unii îi spun "leneşă". Vremurile când şoferii se mulţumeau cu cei 70 de CP generaţi de motoarele Dacia parcă nici nu au existat. Cum era şi firesc, cei mai interesaţi de acest aspect sunt tinerii, amatori de senzaţii tari şi care iubesc viteza. "Cererea pe segmentul maşinilor puternice este în creştere. Autoturismele sport, în două uşi sau cele decapotabile cu motoare foarte puternice, au început să capteze din ce în ce mai mulţi amatori", spun oficialii Porsche România.
Astăzi, nu mai este la modă să ai o maşină doar sport. Trebuie să fie şi "sexy". Acest lucru presupune, culori vii, metalizate, jante lucioase şi super-accesorizată în interior. Acest moft costă iniţial în jur de 50.000 de euro, la care se mai adaugă cheltuielile postvânzare care pot ajunge la câteva sute de euro lunar. Maşinile sport sunt foarte la modă în străinătate, însă trendul este ascendent şi în România. Fiecare motorizare are categoria ei de clienţi, însă pe fiecare motorizare în parte există şi modele preferate.
Audi TT vs BMW Z-4
Cele două modele sport ale mărcilor BMW şi Audi sunt maşini ale căror preţuri cu toate taxele depăşesc 40.000 de euro.
Audi TT este ultimul model sport prezentat în România în luna septembrie. Pentru anul 2007, Audi se aşteaptă la 60 de livrări.
Motorul de 3,2 litri, în şase cilindri, dezvoltă 250 de cai putere. Cutia de viteză cu dublu ambreiaj permite comutarea între treptele de viteză fără întreruperi de transmisie şi poate fi controlată prin paletele de pe volan. Conceptul de caroserie foloseşte combinaţii de materiale din oţel şi aluminiu, iar designul cu forme geometrice concave şi convexe îţi dă senzaţia unei maşini de curse. Spoilerul spate se deschide automat la o viteză de 120 km/h şi se retrage la 80 km/h. Jantele sunt din aluminiu, iar farurile sunt dotate cu sistemul Xenon plus.
BMW-Z4 este o maşină decapotabilă. Motorul cu o capacitate de 2 litri are 4 cilindri în linie şi dezvoltă o putere de 150 de cai. Este un roadster clasic, cu o caroserie din oţel, şi cu interiorul îmbrăcat în piele. Ampatamentul mare şi scaunele îţi dau senzaţia de Formula 1. Automobile Bavaria a vândut în primele 10 luni ale acestui an nouă unităţi ale acestui model.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite