General Motors vrea să producă în România maşini Chevrolet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

industriei din domeniu, respectiv General Motors, Ford, Renault -Nissan şi Chery Automobile, din China.General Motors este singura companie care va intra în mod sigur în cursa pentru uzina

industriei din domeniu, respectiv General Motors, Ford, Renault -Nissan şi Chery Automobile, din China.
General Motors este singura companie care va intra în mod sigur în cursa pentru uzina craioveană, anunţul fiind făcut săptămâna trecută, în cadrul unui târg de profil, în timp ce Ford nu a luat încă o decizie definitivă în acest sens. "Interesul GM în uzina de la Craiova rezidă în posibilitatea de a creşte capacitatea de producţie a modelului Chevrolet, pentru care cererea depăşeşte oferta", au declarat surse din cadrul companiei, citate de site-ul www.autonews.com. Potrivit reprezentantului GM, Eric Stevens, compania are nevoie de noi unităţi de producţie ale brandului Chevrolet. Cumpărarea uzinei craiovene ar însemna majorarea producţiei anuale cu 200.000 de unităţi, ţinta fiind aceea de a atinge un număr de 500.000 de unităţi, în centrul şi estul Europei. În prezent, capacitatea anuală de producţie a GM pentru marca Chevrolet este de 125.000 de unităţi, divizia europeană a grupului american importând necesarul de maşini de la GM Daewoo din Coreea.
De cealaltă parte, directorul diviziei europene a Ford Motor, John Fleming, a anunţat că nu s-a luat încă o decizie privind lansarea unei oferte de preluare a pachetului majoritar de acţiuni de la Daewoo Craiova. O eventuală achiziţie a fabricii româneşti ar oferi constructorului american posibilitatea de majorare a vânzărilor în Europa, în special în statele mai puţin dezvoltate, cu condiţia să producă modelele potrivite pentru aceste pieţe. "Nu am spus că vom acţiona în acest sens, dar consider că avem o oportunitate reală de a continua creşterea volumelor vândute în Europa", a precizat oficialul Ford.

Statul român trenează preluarea acţiunilor de la coreeni
Pachetul ce va fi scos la vânzare, reprezentând 51% din acţiuni, este deţinut în prezent de compania sud-coreeană Daewoo Motor, în timp ce diferenţa de 49% din capitalul social aparţine societăţii Automobile Craiova, la care statul controlează 72,4% din acţiuni. Statul român a ajuns la un acord cu partea coreeană, urmând ca, în cel mai scurt timp, să fie parafat contractul de preluare a celor 51% din acţiuni. Daewoo Motor Company ar urma să îşi asume datoriile de peste 500 milioane de euro, pe care fabrica de la Craiova le are faţă de aceasta, dar nu şi alte datorii faţă de afiliaţii companiei.

Atuurile fabricii de la Craiova
* Deţine o poziţie-cheie pentru majorarea volumului de vânzări destinate pieţei central şi est-europene
* Posedă un sistem de producţie integrat, ceea ce va determina reducerea fluxului investiţional
* Eventualii proprietari vor beneficia de forţa de muncă ieftină, existentă în piaţa românească
* În 2005, societatea a construit circa 28.000 de autoturisme, iar anul acesta a semnat un contract cu o uzină din Ucraina pentru fabricarea a 20.000 de motoare şi cutii de viteze, valoarea contractului nefiind făcută publică.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite