"Gamerii" dau tonul şi în televiziune

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa jocurilor pentru PC, în continuă creştere la nivel local, a determinat apariţia unui instrument de marketing nou la nivel autohton: televiziunea dedicată exclusiv "gamerilor". Noul post va

Piaţa jocurilor pentru PC, în continuă creştere la nivel local, a determinat apariţia unui instrument de marketing nou la nivel autohton: televiziunea dedicată exclusiv "gamerilor".
Noul post va transmite programe exclusiv pe internet, începând cu data de 1 octombrie. Jucătorii din piaţă estimează că o astfel de mişcare ar putea creşte cererea pentru produse de profil cu până la 30%. "De la 1 octombrie va exista o televiziune dedicată jocurilor, care va transmite exclusiv pe internet. Deocamdată, nicio companie nu a anunţat intenţia de a deschide o televiziune tradiţională pentru segmentul jocurilor", ne-a declarat Silviu Stroie, preşedintele Professional Gamers League, liga naţională a jucătorilor profesionişti pe computer. O televiziune dedicată jocurilor ar putea creşte piaţa de profil din România cu peste 30%, consideră preşedintele Professional Gamers League. "Nu am o statistică despre impactul unei astfel de televiziuni asupra pieţei. Ce pot să spun este că, în Coreea de Sud, piaţa a crescut enorm datorită acestor televiziuni. Practic, în momentul de faţă, toţi oamenii din Coreea de Sud, cu vârsta până în 40 de ani, joacă mai mult sau mai puţin jocuri pe calculator/console", susţine Stroie. În România există peste un milion de jucători pe care mizează iniţiatorii proiectului de televiziune. De altfel, adaugă Stroie, în Franţa, singura televiziune dedicată jocurilor are deja audienţa mai mare decât MTV. Fenomenul media al jocurilor pe calculator a început în 1999, odată cu lansarea primelor concursuri mondiale, în Coreea de Sud. "Coreea de Sud domină clar această piaţă, cu şase posturi de televiziune care transmit jocuri, competiţii de jocuri non-stop", subliniază Silviu Stroie. La o distanţă "uriaşă" deocamdată vin din urmă Europa şi America de Nord.

Televiziuni de profil:
- Coreea de Sud - şase posturi TV care transmit numai competiţii de jocuri pe calculator
- Germania Giga TV şi ZDF, fiecare având emisiuni cu peste 3 milioane de telespectatori
- Franţa GameOne care a depăşit, ca audienţă, MTV;
- Cehia, Polonia posturi TV pe internet
Costurile destinate înfiinţării unei astfel de televiziuni sunt relative reduse, deoarece 90% din materialul prezentat provine direct din joc.

Piaţa jocurilor în România
2005 3 milioane euro
2006 5-6 milioane euro 2007 8-10 milioane euro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite