Fuziune-gigant pe piaţa aeriană

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fuziunea dintre United Airlines şi Continental Airlines va crea o companie cu venituri de 29 de miliarde de dolari pe an. Cei doi operatori speră că, în acest fel, vor putea face faţă competitorilor europeni precum Air France-KLM şi Lufthansa.

Departamentul de Justiţie al Statelor Unite ale Americii a aprobat, vineri, fuziunea dintre United Air Lines Corp. (UAL) şi Continental Airlines Inc. Veniturile companiei rezultate în urma acestei uniri sunt estimate la 29 de miliarde de dolari pe an, informează „Financial Times".

Pentru a obţine aprobarea din partea autorităţilor federale, cei doi operatori au renunţat la anumite drepturi de decolare şi aterizare pentru aeroportul Newark din New Jersey, liniştind în acest fel celelalte companii aeriene, care se temeau că fuziunea va duce la scăderea competitivităţii datorită suprapunerii unor rute.

„Finalizarea anchetei Departamentului de Justiţie reprezintă un pas important în demesrul nostru de a crea cel mai mare operator aerian din lume", a declarat Jeff Smisek, preşedinte şi director executiv al
Continental.

Potrivit primelor declaraţii, noul operator va purta denumirea de United, fiind deţinut în proporţie de 55% de UAL, compania care deţine United Airlines, şi 45% de către acţionarii Continental. Anual, United va avea peste 144 de milioane de pasageri. Jeff Smisek va prelua şefia United, iar Glenn Tilton, preşedinte şi director executiv al UAL, va face parte din conducere.

Mişcarea este considerată de specialişti o contrapondere mult aşteptată a fuziunii dintre Delta Air Lines şi Northwest Airlines din 2008, în urma căreia a luat naştere operatorul aerian cu cel mai mare număr de aeronave din lume, peste 750.

FUZIUNEA, ESENŢIALĂ SUPRAVIEŢUIRII

În ultimii ani, tot mai multe companii aeriene au apelat la fuziuni pentru a nu-şi pierde operaţiunile. Astfel, din cauza climatului economic nefavorabil şi a competiţiei acerbe din piaţă pentru păstrarea clienţilor, UAL a purtat discuţii pentru a se uni cu mai mulţi operatori, printre care şi US Airways Group Inc. Primele discuţii despre o fuziune între United Airlines şi Continental au apărut la începutul lunii mai, iar finalizarea uniunii va avea loc, cel mai probabil, în octombrie, potrivit „The WallStreet Journal".

La aceeaşi variantă a apelat şi British Airways, cea mai mare companie aeriană din Marea Britanie, care a anunţat că se va uni cu operatorul spaniol Iberia Líneas Aéreas de España până la sfârşitul acestui an, pentru a forma International Airlines Group, cel de-al treilea operator aerian din lume.

Decizia va ajuta companiile să economisească până la 400 de milioane de euro anual prin coordonarea operaţiunilor, iar noua flotă va număra 419 aeronave, care vor transporta 62 de milioane de pasageri pe an, potrivit bbc.co.uk.

EXPERIENŢĂ ÎN EUROPA ŞI în PACIFIC

Şansele ca United să surclaseze orice alt operator sunt sporite de faptul că United Airlines au o bogată experienţă în zborurile din zona Pacificului, în timp ce prezenţa Continental în Europa şi America Latină este una importantă.

Mai mult, United ar putea profita de pe urma greutăţilor întâmpinate de operatorii mai mici. Sâmbătă, Mexicana de Aviacion, operatorul aerian cu cei mai mulţi clienţi din Mexic, a declarat faliment, având datorii de un miliard de dolari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite