Francofonia aduce Capitalei doar 2 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

similar desfăşurat în urmă cu doi ani, Congresul Uniunii Poştale Universale, a adus 14 milioane de euro pentru Bucureşti.Costurile totale ale organizării Summitului Francofoniei de la

similar desfăşurat în urmă cu doi ani, Congresul Uniunii Poştale Universale, a adus 14 milioane de euro pentru Bucureşti.
Costurile totale ale organizării Summitului Francofoniei de la Bucureşti sunt încă greu de contabilizat, însă, la o primă vedere, ele depăşesc cu mult veniturile modeste de doar două milioane de euro care vor intra în buzunarele agenţilor economici. Asta dacă avem în vedere că la suma totală pe care a bugetat-o statul român, prin intermediul Ministerului de Afaceri Externe, se adaugă şi contribuţii financiare, dar şi logistice din partea guvernelor Franţei, Canadei, Elveţiei, dar şi Belgiei. O parte din cheltuielile totale reprezintă cazarea a 350 de personalităţi de rang înalt care se vor afla la Bucureşti în aceste zile. "Camerele de hotel, cu toate serviciile incluse ne-au costat 350.000 de euro. Alţi 500.000 de euro au fost achitaţi pentru închirierea a 240 de maşini ce vor fi aduse direct din Franţa de către firma Renault, pentru a asigura transportul oficialităţilor", ne-a declarat secretarul de stat din cadrul MAE, Cristian Preda. Potrivit acestuia, pentru amenajarea celor 30 de săli de la Palatul Parlamentului a fost necesară suma de 25 de miliarde de lei vechi, în timp ce realizarea culoarului de securitate a costat 10 miliarde de lei vechi.

Congresul nu este o afacere pentru hoteluri
"Cred că acest eveniment nu va aduce mai mult de 5-10% la gradul mediu de ocupare a hotelurilor din Capitală. Septembrie este o lună foarte bună pentru hoteluri, în general, cu un aflux foarte mare de oameni de afaceri străini", spune Florin Leonte, vicepreşedintele Romanian Convention Bureau (RCB), organismul care se ocupă de organizarea evenimentelor de proporţii la nivel local. Leonte estimează că oraşul Bucureşti va avea încasări de maximum 1,5-2 milioane de euro din acest eveniment, în această sumă fiind incluse cheltuielile cu hotelurile, transportul, masa precum şi cele în scop personal. "Se face prea mult zgomot pentru nimic. Singura particularitate a acestui congres este numărul mare de şefi de stat care vor participa", explică reprezentantul RCB. Astfel, dacă până acum numărul maxim de şefi de state prezenţi la nivel local în acelaşi timp era de 7-8, Congresul Francofoniei a adunat confirmări din partea a 66 de delegaţii oficiale, dintre care se estimează că o mare parte vor fi şefi de stat. Jacques Chirac, de exemplu, va veni personal. Acesta are trei rezervări la hoteluri din Bucureşti, la nou-deschisul Novotel, Athenee Palace Hilton şi JW Marriott. Conform cifrelor înaintate de MAE la începutul anului, evenimentul trebuia să însumeze circa 3.000 de participanţi. În acest moment, cifra oficială a scăzut la 1.600. "Aceasta este cifra obişnuită pentru un congres al francofoniei, indiferent de oraşul unde are loc. Estimări de 3.000 de participanţi sunt fanteziste", consideră Leonte.
Hotelul de patru stele Sofitel, de exemplu, va avea o creştere de doar 5% a gradului mediu de ocupare graţie acestui eveniment. "În mod normal avem un grad de ocupare de circa 95% în această perioadă, iar acum va fi de 100%", spune Gabriela Bergeron, director de marketing al unităţii. Potrivit acesteia, cam jumătate din ocupanţii hotelului vor fi participanţi la congres. "Estimarea MAE potrivit căreia vom avea o mare creştere de încasări în urma evenimentului este pur şi simplu o prostie. Noi am fi avut aceleaşi încasări şi fără congres, nu cred că va fi diferit faţă de anii precedenţi", explică Bergeron.

Beneficii mai mult de imagine
Pe piaţa Capitalei activează şase hoteluri de cinci stele, cu un număr de aproape 1.700 de camere. Numai acestea ar fi suficiente pentru cazarea participanţilor la Summit, însă hotelierii spun că numai aproximativ jumătate din capacitatea de cazare este ocupată de participanţii la eveniment. "Cred că Bucureştiul va avea de câştigat prestiugiu, ca destinaţie capabilă să gestioneaze un eveniment de asemenea amploare. Cât despre hoteluri, cred ca este o ocazie foarte bună să-şi recomande produsul", spune Dina Litzica, PR Manager la hotelul JW Marriott Bucharest. Ea a adăugat că Summit-ul Francofoniei va ajuta hotelul să îşi depăşească încasările preconizate pentru luna septembrie. Reprezentanţii Intercontinental consideră că evenimentul va aduce mai degrabă un câştig de imagine decât material. "Acum doi ani, cu ocazia Congresului Poştei, pot spune că hotelierii au avut mult mai multe câştiguri materiale şi mai puţine de imagine", spune Andreea Cristoforidis, reprezentantul hotelului.

Oficialii - la Congres, soţiile - la muzeu
Pe lângă contribuţiile guvernelor străine, Ministerul Culturii a alocat 15 miliarde de lei vechi, astfel încât participanţii la summit să beneficieze de o ofertă diversificată pentru petrecerea timpului liber. În acest sens, Muzeul Naţional de Artă este gata pregătit pentru a face faţă afluxului de vizitatori ce se aşteaptă să treagă pragul cu ocazia evenimentului. "Ne-am pregătit deja cu patru expoziţii speciale. Până în prezent am primit o solicitare de ghidaj pentru soţiile personalităţilor politice" ne-a declarat Raluca Bem Neamu, şef secţie Educaţie şi Comunicare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite