Francizele româneşti sunt mai ieftine decât cele străine

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Piaţa autohtonă a devenit, în ultimii ani, mult mai atractivă pentru afacerile în franciză care sunt contractate direct de la companiile româneşti. Motivul? Francizele noastre sunt cu mult mai

Piaţa autohtonă a devenit, în ultimii ani, mult mai atractivă pentru afacerile în franciză care sunt contractate direct de la companiile româneşti. Motivul? Francizele noastre sunt cu mult mai ieftine decât cele ale companilor internaţionale de profil.
Unul dintre motivele pentru care francizorii străini, chiar cu renume internaţional, s-au lovit de zidul neatractivităţii în România, este acela al inflexibilităţii politicii de implementare a proiectelor de afaceri. Cu alte cuvinte, companiile internaţionale care vor să intre pe piaţa românească nu şi-au adaptat modulele de francizare în funcţie de realitatea din economia autohtonă. Potrivit unui studiu efectuat de firma de consultanţă specializată în francize Francise&Business Brokerage, în România, neatractivitatea francizelor oferite de companiile internaţionale este cauzată, în primul rând, de practicarea preţurilor încă ridicate ale pachetelor de business.
"Piaţa românească de francize dovedeşte faptul că este puţin atipică faţă de alte ţări. Atâta vreme cât francizele oferite de companiile internaţionale vor veni în România având taxe de intrare în business de peste 10 mii de euro, investitorii de la noi nu se vor înghesui să contracteze aceste pachete de franciză", a declarat pentru Adevărul, Eugen Drida, franchise consultant al Francise&Business Brokerage. Potrivit analistului de francize, atât costurile iniţiale de achiziţie, cât şi cele aferente distribuţiei, sunt elemente pe care viitorul francizat din România le va dori la un nivel cât mai acceptabil. Investiţia pentru o afacere în franciză autohtonă este de maximum 20.000 de euro, indiferent de profilul ales, în timp ce, pentru francizele internaţionale, pe lângă costurile de achiziţionare a pachetului, investitorul trebuie să mai plătească de obicei şi taxe lunare de peste cinci mii euro, ca procent din vânzari, potrivit studiului Francise&Business Brokerage.
Eugen Drida arată că cel mai recent exemplu de neadaptare a politicii de implementare a pachetelor de francizare pe piaţa noastră este cel al Curves, una dintre cele mai cunoscute companii de fitness din Statele Unite ale Americii. În pofida averismentelor din partea consultanţilor de pe piaţa noastră, în privinţa posibilului impact negativ pe care ar putea să-l înregistreze propriul brand, din cauza rezonanţei puţin neplăcute, oficialii companiei nord-americane s-au dovedit intransigenţi, nefiind deschişi la găsirea unor soluţii de rezolvare a situaţiei. "Când ai probleme de acest gen şi ţi se spune că este greu să francizezi, trebuie, la nivel de politică de piaţă, să gaseşti variante. Una dintre acestea ar fi putut fi şi un pachet de franciză mai ieftin. Cei de la Curves vor să menţină aceleaşi preţuri şi condiţii ca peste tot în lume şi pentru România. Ori, aici nu va putea să intre pe piaţă cu acest mod de abordare", susţine Eugen Drida.
Marele Paris s-a adaptat micului Paris
Unul dintre puţinele exemple de adapare a politicii de francizor la realitatea pieţei româneşti este cel al Lolly Pops, companie pariziană de accesorii, încălţăminte şi îmbrăcăminte pentru femei. "Pentru că francezii au realizat că taxa de intrare de zece mii de euro, cerută în pachetul iniţal pentru toată lumea, este una neatractivă pentru investitorii români, boardul companiei a decis să o reducă la un nivel de doar cinci mii de euro. Simpla mişcare a dus la un rezultat foarte bun. În doar un an de zile, Lolly Pops a reuşit să deschidă numai puţin de zece magazine", arată Drida . Mai mult decât atât. Reprezentanţii companiei pariziene au aplicat chiar şi un truc cu efect psihologic pentru piaţa noastră. Au renunţat la redevenţele lunare ca formă de procent din vânzări, "taxe" pe care le-au introdus în preţul total al pachetului de franciză. şi asta pentru că francezii au realizat faptul că românii s-au dovedit a fi reticienţi la ideea de a fi legaţi pe termen lung de francizor. Astfel că, pentru România, francezii au ajuns la mari reduceri ale preţului întregului pachet. "Ca să deschizi un magazin Lolly Pops, în întreaga lume costă aproximativ 85 de mii de euro. În România costul nu trece de 25 de mii de euro, şi asta pentru că o bună parte din perioada de training de la Paris a fost scurtată şi mutată la Bucureşti", a declarat reprezentantul Francise&Business Brokerage.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite