Firmele îşi pot deduce pierderile în şapte ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Una dintre modificările ce vor fi aduse Codului Fiscal vizează încurajarea investiţiilor de mare anvergură din România. Mai exact, pierderile fiscale ale companiilor din România vor

Una dintre modificările ce vor fi aduse Codului Fiscal vizează încurajarea investiţiilor de mare anvergură din România.

Mai exact, pierderile fiscale ale companiilor din România vor putea fi deduse, din profitul net, timp de şapte ani de zile, şi nu într-o perioadă de cinci ani, cum este în acest moment.

Modificarea va intra în vigoare de la 1 ianuarie 2009. Celelalte schimbări ale Codului Fiscal vizează impozitarea dividendelor acţionarilor străini şi taxarea autovehiculelor ARO.

Finanţele au finalizat schimbările ce vor fi aduse Codului Fiscal începând de la 1 ianuarie 2009

Două din cele trei modificări ce vor fi aduse legii au fost solicitate de către Comisia Europeană. Ele vor intra în vigoare de la 1 ianuarie.

Ministerul Economiei şi Finanţelor (MEF) a finalizat modificările ce vor fi aduse Codului Fiscal şi care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2009, au declarat pentru "Adevărul", surse din cadrul instituţiei. Potrivit acestora, schimbările nu au un impact bugetar semnificativ.

De departe, cea mai importantă modificare se referă la deductibilitatea pierderilor fiscale ale companiilor. Potrivit surselor citate, acestea vor putea fi deduse din profitul net timp de şapte ani de zile, şi nu timp de cinci ani, cum prevede legislaţia în vigoare în acest moment. "Este o cerere mai veche a mediului de afaceri din România, menită să încurajeze în mare măsură investiţiile de mare anvergură", au explicat sursele citate.

Un ARO, impozitat la fel ca un Mitsubishi

Cea de-a doua schimbare ce va fi adusă Codului Fiscal se referă la modul de impunere a autovehiculelor ARO. Potrivit legislaţiei în vigoare, respectiv a articolului 263, alin. 2 din Codul Fiscal, impozitarea autovehiculelor de teren din producţia internă (n.r. - în acest moment, ARO este singura maşină care se încadrează la această categorie) reprezintă o excepţie.

Mai exact, acest tip de maşină este impozitat diferenţiat, cu sume mai mici, comparativ cu alte autovehicule de acelaşi tip.

De la 1 ianuarie 2009, un ARO va fi taxat însă la fel ca alt autovehicul din categoria lui. Un ARO de 3200 cmc, spre exemplu, cel mai mare model fabricat în România, ar putea fi impozitat la fel ca un Mitsubishi Pajero din 2003, cu o capacitate cilindrică identică, respectiv cu 120 de lei/fiecare grupă de 200 cmc. Pentru un ARO, impozitul ar putea ajunge, aşadar, de la 1 ianuarie 2009, la aproximativ 2.000 de lei.

10% impozit pe dividendele străinilor

O altă modificare ce va fi adusă Codului Fiscal se referă la impozitarea dividendelor acţionarilor străini. Recent, Comisia Europeană a trimis României o scrisoare de somare cu privire la dezavantajarea acţionarilor străini, în raport cu cei autohtoni, în privinţa impozitării dividendelor.

Potrivit legislaţiei în vigoare, dividendele acţionarilor interni care deţin sub 15% din acţiuni se taxează la sursă cu un impozit final de 10%. Acelaşi impozit se ridică însă la 16%, dacă acţionarul este nerezident, adică străin.

De la 1 ianuarie 2009, acest impozit va fi unificat astfel la 10%, atât în cazul acţionarilor interni, cât şi în cel al acţionarilor nerezidenţi. Codul Fiscal va fi modificat de către guvern, prin ordonanţă de urgenţă, deşi el poate fi schimbat, potrivit legilor în vigoare, doar prin lege, aprobată de parlament, cu şase luni înainte de intrarea în vigoare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite