Firmele nu comunică angajaţilor strategia de achiziţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din ţara noastră au strategii de achiziţii. Mai mult, numărul firmelor româneşti cu astfel de strategii este mai mare decât cele din alte state precum Croaţia, Cehia şi Ungaria.

Companiile din ţara noastră au strategii de achiziţii. Mai mult, numărul firmelor româneşti cu astfel de strategii este mai mare decât cele din alte state precum Croaţia, Cehia şi Ungaria. Astfel, un sondaj realizat de Roland Berger, citat de Mediafax, arată că 95% din companiile din ţara noastră au o strategie de achiziţii, peste media celorlalte patru ţări participante la studiu. Totuşi, România este devansată de statele europene la capitolul privind comunicarea către propriii angajaţi a planurilor privind cumpărarea de produse sau servicii. Astfel, aproximativ trei sferturi dintre firmele din cele cinci state comunică angajaţilor din Departamentul de achiziţii strategia pentru această activitate, însă în cazul României ponderea este de 55%. Principalele obiective ale activităţii de achiziţie în regiune sunt calitatea, respectarea termenelor de livrare, costurile scăzute şi eficienţa operaţiunii. Evaluarea bazată pe preţ şi cererile de ofertă reprezintă, în opinia repondenţilor, cele mai importante instrumente de cumpărare a produselor sau serviciilor. Totodată, studiul arată faptul că importanţa managementului stocurilor va creşte semnificativ în următorii cinci ani în România, în timp ce companiile din Europa Centrală şi de Est se vor orienta către agregarea comenzilor şi achiziţii globale. Mai mult, peste 90% din volumul achiziţiilor este obţinut din surse multiple, companiile din România situându-se peste nivelul statelor din regiune. Achiziţiile din una sau două surse se realizează frecvent pentru grupe de produse precum asigurări, IT, telecomunicaţii, servicii de întreţinere şi publicitate. În România, achiziţiile sunt gestionate în proporţie de 45% de conducerea departamentelor dedicate acestei activităţi, faţă de media de 27% a tuturor repondenţilor, iar la nivelul cel mai înalt al conducerii unei firme operaţiunile de acest tip sunt administrate în proporţie de 14%, faţă de 16% în statele participante la studiu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite