Facebook, mai valoroasă decât gigantul Yahoo

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Valoarea de piaţă a companiei Facebook Inc s-a triplat în 2010, fiind estimată la aproximativ 50 de miliarde de dolari. Succesul de care se bucură reţeaua de socializare a ajutat-o să devină mai valoroasă decât veteranii eBay, Yahoo şi Time Warner.

Facebook a reuşit să obţină, pe 2 ianuarie, finanţări în valoare de 500 de milioane de dolari de la gigantul american Goldman Sachs şi de la o firmă de investiţii din Rusia. Astfel, valoarea de piaţă a Facebook Inc a ajuns la 50 de miliarde de dolari, informează „The New York Times". În 2010, valoarea companiei s-a triplat, ajungând la 42,4 miliarde de dolari, potrivit SharePost, piaţă secundară privată.

Citiţi şi: Facebook, evaluată la 50 de miliarde de dolari, a depăşit valoarea Yahoo, eBay şi Time Warner

Participaţia deţinută de Goldman Sachs, considerat unul dintre cei mai inteligenţi investitori de pe Wall Street, ar putea determina listarea Facebook Inc. Interesul pentru titlurile Facebook pe piaţa privată ar putea forţa compania să iasă pe burse, aşa cum s-a întâmplat în cazul Microsoft şi al Google. În noiembrie, titluri Facebook în valoare de 40 de miliarde de dolari au fost tranzacţionate pe SecondMarket, piaţă secundară online.

LISTAREA POATE ADUCE DOUĂ MILIARDE DE DOLARI

Potrivit analiştilor, dacă ar fi tranzacţionată pe burse, compania ar putea aduce venituri anuale în valoare de până la două miliarde de dolari. Executivii companiei resping însă această posibilitate. Întrebat despre o eventuală ofertă publică iniţială, Mark Zuckerberg, CEO şi fondator al Facebook, a răspuns: „Nu vă ţineţi răsuflarea". Din această sumă, 450 de milioane de dolari provin de la Goldman Sachs şi 50 de milioane de la Digital Sky Technologies, o firmă de investiţii din Rusia, care deţine deja o participaţie în valoare de aproximativ jumătate de miliard de dolari la Facebook Inc. Mai mult, înţelegerea încheiată prevede că Goldman Sachs poate vinde titluri în valoare de până la 75 de milioane de dolari către compania rusească.

Într-o mişcare rară, Goldman plănuieşte să creeze un „vehicul cu scop special" pentru a permite clienţilor cu venituri ridicate să investească în Facebook, au declarat pentru „The New York Times" surse apropiate tranzacţiei. Potrivit legislaţiei americane, orice companie care are mai mult de 499 de investitori trebuie să-şi dezvăluie rezultatele financiare. Însă acest vehicul ar putea evita această prevedere, administratorul Goldman Sachs fiind considerat singurul investitor.

MAI VIZITAT DECÂT GOOGLE

Potrivit datelor Experian Hitwise, firmă de monitorizare a traficului pe internet, Facebook a fost cel mai vizitat site în anul 2010, depăşind gigantul Google. Astfel, în intervalul ianuarie - noiembrie 2010, 8,9% din numărul total al accesărilor de site-uri din SUA au fost direcţionate către Facebook, în timp ce procentul aferent motorului de căutare Google a fost de numai 7,2%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite