Efectele eliminării creditului cu buletinul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

demarat o amplă campanie de închidere a magazinelor cu suprafeţe reduse.Închiderea recentă a celor cinci magazine din oraşele Dorohoi, Drăgăşani, Roşiori de Vede, Brăila şi Oradea survine

demarat o amplă campanie de închidere a magazinelor cu suprafeţe reduse.
Închiderea recentă a celor cinci magazine din oraşele Dorohoi, Drăgăşani, Roşiori de Vede, Brăila şi Oradea survine după renunţarea la alte şase, în luna septembrie. Pentru compania Altex, procesul de închidere a magazinelor este departe de a fi încheiat, Dan Ostahie, managerul general al lanţului de electrocasnice şi electronice, precizând că va continua să închidă magazinele deschise pe suprafeţe mici. Pentru Altex, facilitatea creditului cu buletinul asigura până în prezent 50% din total vânzări, iar în opinia lui Dan Ostahie este de aşteptat ca acest procentaj să scadă până la aproximativ 15% până în 2008. Deşi eliminarea creditului cu buletinul are o influenţă evident negativă în vânzările comercianţilor de electrocasnice şi electronice, fapt ce ar justifica închiderea magazinelor, Dan Ostahie susţine că politica de restrângere a reţelelor de desfacere a mărfii face parte dintr-un proces mult mai amplu. Acesta vizează reorientarea comerţului lor din spaţii mici spre locaţii extinse. "Spaţiile de 200-300 de metri pătraţi nu mai corespund cerinţelor. În această situaţie, suntem nevoiţi să ne reorientăm strategia către magazinele cu suprafeţe mari, respectiv Altex MegaStore, de 1.000 mp, şi lanţurile Media Galaxy, de 2.000 mp", a declarat, pentru Adevărul, Ostahie. În opinia sa, aceste spaţii sunt cu atât mai necesare, cu cât după integrare, eliminarea taxelor vamale va determina o invazie a televizoarelor LCD şi a plasmelor, produse care vor avea nevoie de spaţii de prezentare mult mai mari. "Unele magazine sunt închise şi pentru că perioada de închiriere a spaţiilor este la final, iar prelungirea acestora ar necesita costuri prea mari, pentru că, între timp, rata de închiriere a crescut cu mult peste cea de acum cinci ani, când noi am semnat pentru ele", spune Ostahie. Chiar dacă riscă să piardă acoperirea la nivel naţional, se pare că, în acest moment, deschiderea magazinelor de întindere mai mare sunt principala prioritate a celor de la Altex. "Mergem acum pe un concept de dual change strategy. Astfel, perioadele mai slabe din punct de vedere al vânzărilor din centrele mari, în speţă Media Galaxy, sunt balansate de veniturile din magazinele Altex MegaStore, şi invers", spune Ostahie. Potrivit acestuia, veniturile încasate într-un magazin deschis în centrele comerciale sunt cu aproximativ 50% mai mari decât cele dintr-un spaţiu obişnuit. În schimb, în oraşele în care se închid magazine, compania a demarat campania "Altex, la un click de casa ta", prin care locuitorii acestor oraşe vor avea posibilitatea să-şi facă cumpărăturile online, transportul fiind gratuit.
Aceeaşi strategie vizează şi Flanco, care stopează extinderea pe segmentul magazinelor mici, în favoarea expansiunii celor de suprafaţă mai mare - Flanco World.
Cardul de credit, o soluţie de viitor
Deşi este evident că piaţa de electronice şi electrocansice trece printr-o perioadă de scădere accentuată, retailerii din domeniu încearcă să-şi menţină vânzările la un nivel satisfăcător prin dezvoltarea unor noi metode de creditare. Astfel, după ce a introdus creditul cu 0% dobândă, 0% comision, Altex a anunţat ieri că extinde această posibilitate de creditare şi la produsele de ultimă generaţie din categoriile plasmă, LCD-uri, notebook-uri, aparate foto, camere video sau telefoane mobile. De asemenea, compania va introduce un card de fidelitate, la care dobânda va urma trendul unui card de credit. "Flanco va păstra creditul cu buletinul până la sfârşitul anului, fiind posibil să fie menţinut şi anul viitor, în funcţie de evoluţie", a declarat Violeta Sârbu, director de marketing în cadrul companiei. Este de aşteptat ca, în perioada imediat următoare, cardul de credit să devină o variantă tot mai preferată, iar băncile să dezvolte produse din ce în ce mai avantajoase.
Piaţa de electronice şi electrocasnice se cifrează în prezent la circa 750 milioane de euro, valoare ce se va menţine, spun specialiştii din domeniu, la acelaşi nivel şi anul viitor. O consolidare este aşteptată de-abia în perioada 2008-2009.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite