Drumurile proaste şi aglomeraţia umflă preţurile în construcţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Între 15 şi 25%. Cu atât plătim peste preţul real pentru fiecare metru cub de material de construcţii pe care îl transportăm pe drumurile patriei. Constatarea aparţine lui Augustin Hagiu,

Între 15 şi 25%. Cu atât plătim peste preţul real pentru fiecare metru cub de material de construcţii pe care îl transportăm pe drumurile patriei. Constatarea aparţine lui Augustin Hagiu, preşedintele Asociaţiei Transportatorilor Rutieri în Construcţii (ATRC) şi porneşte de la ideea că infrastructura rutieră autohtonă este una cu multe minusuri, fapt care generează o serie de costuri suplimentare pentru transportatori. O părere similară a exprimat şi Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO). Potrivit acestuia, proprietarii de autovehicule care circulă în România înregistrează pierderi zilnice de 1,5 milioane de euro. Cum este posibil acest lucru? Prin creşterea consumului de combustibili, determinată de starea precară a infrastructurii rutiere. Şi dacă în cazul autovehiculelor personale pierderea se vede direct la pompa de benzină sau motorină, în cazul celor care beneficiază de serviciile transportatorilor rutieri lucrurile sunt mai nunaţate. Plătim mai mult pentru fiecare cărămidă din peretele unei case, dacă ea a fost adusă cu maşina. "Numai în Bucureşti valoarea pierderilor zilnice generate de infrastructura deficitară este de 500.000 de euro", afirmă Laurenţiu Plosceanu. Preşedintele ARACO identifică şi posibile soluţii prin construirea de subtraversări sau pasarelele, în special în Capitală. De aceea, el crede că este deosebit de important să se demareze, în termen cât mai scurt, proiectele de infrastructură anunţate de autorităţi. "Este esenţial ca ceea ce încearcă guvernul să propună în buget, în materie de infrastructură, să devină operaţional cât mai repede", a mai spus Plosceanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite