Drumurile aruncă în aer piaţa construcţiilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

general al Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO). Cu alte cuvinte, pagubele pe care le-au generat inundaţiile în 2005 ar da serios de lucru firmelor de construcţii. Totuşi,

general al Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO). Cu alte cuvinte, pagubele pe care le-au generat inundaţiile în 2005 ar da serios de lucru firmelor de construcţii. Totuşi, lucrurile avansează greu, deşi nu banii sunt problema, spun specialiştii. În aceste condiţii, avansul pieţei construcţiilor va fi doar de aproximativ 10% în 2006 faţă de anul precedent, estimează reprezentantul ARACO.

Infrastructura atrage 145 milioane de euro
La Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT), proiecte sunt şi există şi finanţarea, asigurată atât de la bugetul de stat, cât şi din credite externe. Anul acesta vor fi investite aproape 145 milioane de euro în infrastructura rurală, construirea de locuinţe, creşterea performanţei energetice a clădirilor şi consolidarea clădirilor cu risc seismic ridicat. Totodată, o parte din această sumă va fi cheltuită şi pentru obiective de interes public - săli de sport, dar şi pentru unele acţiuni în domeniul urbanismului - planuri urbanistice sau lucrări de cadastru imobiliar-edilitar. Mai mult, rectificarea bugetară din această săptămână va suplimenta cu aproximativ 165 milioane de euro sumele destinate finanţării unor proiecte şi programe de investiţii ale MTCT. Laszlo Borbely, ministrul delegat pentru lucrări publice şi amenajarea teritoriului, este mulţumit că, din acest plus financiar, în jur de 20 milioane de euro vor merge către programele de lucrări publice. Practic, infrastructura este principala beneficiară a primei rectificări bugetare. "şi mai urmează încă două rectificări până la sfârşitul anului", conchide optimist Borbely.

500 milioane de euro, investiţiile în drumuri
Cu o pondere de aproximativ o treime din totalul pieţei construcţiilor, drumurile vor merge anul acesta înainte cu încă 17,5 km de autostradă, respectiv 26,7 km de variante ocolitoare. În 2006 vor fi modernizaţi şi 341 km de drumuri naţionale. Potrivit datelor comunicate de către reprezentanţii MTCT, suma care va fi investită efectiv în drumuri se ridică la aproximativ 500 milioane de euro.
Marin Cristea susţine că în România s-ar putea construi între 7 şi 8 kilometri de autostradă pe lună. În privinţa costurilor, un kilometru de autostradă se construieşte cu cel puţin 4 milioane de euro, putând ajunge chiar la 8-9 milioane de euro, pentru zonele cu relief accidentat.

În 2005, construcţiile au primit comenzi de peste 5 miliarde de euro
Potrivit datelor centralizate la nivelul Institutului Naţional de Statistică, lucrările de construcţii au reprezentat anul trecut 43% din totalul investiţiilor în economia naţională. Comenzile noi din construcţii s-au cifrat la 3,76 miliarde de euro în 2004, respectiv 5,26 miliarde de euro în 2005.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite