Doi români din trei n-au ieşit din criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bugetul familiei a fost mai mic în primul trimestru pentru 67% din populaţie, astfel că recesiunea s-a încheiat doar în statistici. Preţuri mai mari, bani mai puţini şi un regres al economiei în primul trimestru – cu aceste realităţi s-au confruntat majoritatea românilor, potrivit unui barometru al GfK.

Faptul că Produsul Intern Brut al României are toate şansele să crească şi în primul trimestru din 2011, după avansul din ultimele trei luni ale anului trecut, este deja un argument suficient pentru oficialităţile de la Palatul Victoria (şi nu numai) ca să ne convingă că am ieşit din criză. Pentru majoritatea familiilor de români însă, trimestrul I din acest an a fost chiar mai rău decât aceeaşi perioadă din 2010, arată rezultatele ultimului Barometru de Încredere a Consumatorului, prezentate ieri de institutul de cercetare GfK România.

Mai săraci, dar mai optimişti

Pe scurt, sondajul GfK arată că 67% din respondenţi au avut o situaţie a finanţelor de familie mai rea în primul trimestru din 2011 decât în urmă cu un an, 93% au observat o creştere a preţurilor şi 84% au perceput un regres al economiei. De asemenea, 56% admit că reuşesc cu greu să-şi acopere cheltuielile curente şi 25% au datorii, procentaje care „rămân un record al ultimilor ani", arată realizatorii studiului.

Cu toate acestea, indicele general de încredere a populaţiei, măsurat de GfK, a înregistrat o ameliorare în acest an, urcând de la -54 în 2010 la -46 în 2011. În proporţie de 15%, participanţii la sondajul GfK cred că vor avea o situaţie financiară „ceva mai roz" în următoarele 12 luni şi 36% se aşteaptă să rămână la fel ca în prezent.

„Probabil că este şi un semn că românii au obosit să fie campionii pesimismului şi privesc din ce în ce mai mult partea plină a paharului. În ţările dezvoltate din Europa se văd deja primele semne de revenire a economiei, ceea ce ne dă speranţa că (...) vom simţi şi noi aceste îmbunătăţiri", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK România. 

image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite