Directorul Blue Air: Compania nu intră în insolvenţă, va continua să opereze

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania Blue Air va continua să opereze singură sau cu administratorul judiciar desemnat, a declarat directorul de strategie şi dezvoltare al grupului care deţine operatorul aerian, Gheorghe Răcaru, în cadrul unei conferinţe de presă. El a precizat că reprezentanţii companiei vor depune luni o cerere de suspendare a începerii procedurii de insolvenţă

Blue Air va face toate demersurile juridice împotriva acelora care i-au atacat imaginea, au avertizat reprezentanţii companiei.

Mai citeşte şi:

Blue Air, în cădere liberă. Românii se plâng de întârzieri şi curse anulate

Blue Air, falită! Patronul vrea să construiască, însă, pista de milioane de la Cluj

De altfel, Blue Air a lansat vineri programul de vară pentru 2011, care cuprinde peste un milion de bilete, din care s-au vândut într-o singură zi aproape jumătate, în valoare de peste 700.000 euro, transmite Mediafax.

Pe de altă parte, Gheorghe Răcaru a explicat că restructurarea companiei este realizată în proporţie de 75%, iar în această lună vor mai fi închiriate două-trei avioane.

"Tarifele aferente ratelor de închiriere sunt la jumătate faţă de cele din 2007-2008", a arătat Răcaru.

Cum a eşuat afacerea Blue Air?

"Din punctul meu de vedere, această hotărâre a fost luată ori în necunoştinţă de cauză, ori din motive pe care nu le cunosc. Avem copia dosarului de la tribunal în care sunt toate dovezile că plăţile datoriilor au fost prezentate instanţei", a subliniat Răcaru.

El a spus că în cazul Tarom există nişte penalităţi în urma unui contract, dar şi acestea vor fi achitate în scurt timp.

"S-a mai vehiculat ieri în presă că avem datorii către Club Zexe şi Tarom. Cu Club Zexe avem o înţelegere amiabilă şi am plătit ieri 85.000 lei, care reprezintă mai mult de o treime din datoria pe care o vom plăti integral în câteva săptămâni", a mai arătat Răcaru.

Coordonatorul departamentului juridic al Blue Air, Luana Stanciu, a atras atenţia că firma pe care o reprezintă a făcut încă de vineri recurs împotriva sentinţei judecătoreşti, iar luni va depune la tribunal cererea de suspendare a procedurii de începere a insolvenţei.

Luana Stanciu a explicat că atunci când a aflat din presă, în luna martie, că există o cerere de insolvenţă din partea Carpatair, Blue Air a achitat datoria de 30.000 euro după câteva zile. La fel s-a întâmplat şi în luna mai, când firma Service Excellence Solutions a depus o cerere de insolvenţă pentru o datorie de 48.000 de euro, pe care operatorul aerian a plătit-o tot în decurs de câteva zile.

"Încă odată avem de-a face cu erori judiciare pe care le plătim cu toţii. Ieri s-a comis un act de injustiţie strigător la cer. Există toate dovezile la dosar că ne-am achitat debitele. Nu este normal ca noi să aflăm din presă despre o sentinţă a tribunalului", a punctat Luana Stanciu.

"În acest dosar de insolvenţă, judecătorul s-a pronunţat pe altceva decât ce a rămas în pronunţare. Foarte grav! Va trebui să răspundă şi purtătorul de cuvânt al tribunalului, care a lansat în presă că avem datorii de 200.000 de euro, când de fapt, chiar dacă am lua în calcul datoriile iniţiale către cele două companii, pe care le-am plătit, suma era sub 80.000 euro", a subliniat şefa juriştilor de la Blue Air.

Informaţia privind intrarea în insolvenţă a Blue Air a apărut şi dispărut vineri de câteva ori pe calculatoarele din holul Tribunalului Muncipiului Bucureşti, iar la ora 20.15 dosarul a fost postat pe site-ul tribunalului.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite