VIDEO Patriciu are încredere în ţăranii români
0Aproape toate produsele comercializate în noua reţea de magazine MACRO, fostele miniMax, provin de la furnizorii autohtoni, care livrează mărfurile pe baza unor contracte de parteneriat. Grupul Mercadia Holland, controlat de Dinu Patriciu, a inaugurat ieri, la Braşov, primul magazin din reţeaua MACRO, care va avea peste 100 de unităţi la finele acestui an, în toată ţara.
Pe o piaţă de retail în scădere cu 9% în primul trimestru al acestui an faţă de perioada similară a anului trecut, omul de afaceri Dinu Patriciu îşi continuă avântul început anul trecut. După ce a pus la punct reţeaua Mic.ro, care a ajuns la peste 500 de magazine, a venit rândul lanţului miniMax, cumpărat vara trecută, să primească un nume asociat cu businessul său din acest sector - MACRO.
Ieri, omul de afaceri a fost prezent la inaugurarea primului magazin sub noul brand, la Braşov. Grupul Mercadia, prin intermediul căruia derulează această afacere, şi-a propus ca, până la finele anului, reţeaua proprie să numere cel puţin 1.300 de magazine Mic.ro, 1.000 de astfel de magazine mobile şi 100 de MACRO.
Cum explică Patriciu această expansiune într-o perioadă de scădere a consumului? „Ce facem noi acum este să câştigăm cotă pe o piaţă în scădere, ceea ce este mai ieftin. Acest segment va reveni pe creştere, deşi nu cred că asta se va întâmpla până anul viitor. Pentru că omul, când iese din criză, în primul rând îşi cumpără lucruri de strictă necesitate în casă, cum ar fi mobilă, aparatură, abia apoi se îndreaptă spre magazine", a arătat Patriciu.
În vârful triunghiului de aur al comerţului
„Magazinul
MACRO nu este nici supermarket, nici hipermarket, nici de tip discount,
ci este o piaţă unde se găsesc produse pentru toate buzunarele, atât
pentru bogătaşii cu jeep, cât şi pentru pensionarii cu sacoşa. Cine vrea brânză de burduf în coajă de brad şi păstrăv afumat plăteşte, cine vrea pâine ia ce e mai ieftin. În acelaşi timp este un risc, pentru că vrei să mulţumeşti pe toată lumea şi
în final ai putea să nu mulţumeşti pe nimeni", a mai spus Patriciu.
El a adăugat că a ales Braşovul ca amplasament pentru primul MACRO
deoarece este „vârful triunghiului de aur" al retailului, adică
Bucureşti-Braşov-Piteşti, oraşele cu cel mai mare consum, unde se concentrează 60% din piaţa de retail. De aici, lanţul se va extinde în toată ţara.
„Cum ne diferenţiem? Vom face
parteneriate cu producătorii români şi vom aduce în magazine mărfuri
autohtone. Peste un an aş vrea să spun că sunt zeci de mii de
producători care ne livrează mărfuri, iar preţul va fi acolo unde îi este
locul", a precizat omul de afaceri.
Acest lucru va presupune un efort
logistic colosal pentru Mercadia, dar va fi un proces de educare atât
pentru companie, cât şi pentru producătorii români, a explicat el. Mai mult, lângă magazine vor fi amenajate pieţe exclusiv pentru ţăranii care vor să-şi vândă legumele şi fructele din grădină.
„Economia românească nu este una vestică, ci una răspândită dintr-o
cultură a Mării Negre, de tip bazar. În măsura în care vom recunoaşte
acest lucru, îl vom putea folosi ca pe o calitate, iar acest lucru va
duce la prosperitate şi la succesul unei astfel de afaceri", a subliniat
Patriciu.
Energia rămâne dragostea sa
Întrebat ce
le răspunde acelora care consideră că nu i se potriveşte acest
business, Patriciu a răspuns: „Unii zic că, după ce am fost petrolist,
am ajuns băcan. Nu sunt un băcan, nu mă ocup eu personal de această
afacere, ci cei de la Mercadia".
El a arătat că, dintre toate business-urile pe care le are - energie
alternativă, imobiliare, servicii financiare şi media - este preocupat
cel mai mult de energia alternativă, pe care o consideră ca fiind şi cea
mai promiţătoare pentru viitor.