Din facultăţi, angajaţi la Facebook şi Google

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mirajul unei cariere la unul dintre giganţii internetului şi dorinţa de a schimba lumea cu idei şi produse noi împing tot mai mulţi absolvenţi români din IT să ia calea străinătăţii. O generaţie pierdută? Sunt tineri obişnuiţi, îmbrăcaţi în blugi, cu rucsacuri în spinare, dar au în buzunare contracte la care puţini de vârsta lor ar putea spera.

Irina Stănescu (23 de ani), Adrian Deaconu (23 de ani) şi Cristina Şcheau (24 de ani) sunt doar trei dintre tinerii IT-işti români care au ales să-şi ia lumea în cap şi să plece pentru a lucra la Google şi Facebook, tocmai pe îndepărtatul continent american. N-o fac neapărat pentru bani, deşi sumele pe care le vor câştiga - aproximativ 100.000 de dolari brut pe an plus acţiuni în cele două corporaţii - sunt net superioare salariilor din România.

„Este un salt profesional uriaş", spune convinsă Irina Stănescu, care va pleca din toamnă să lucreze ca inginer software la sediul central al Google din California.  A terminat anul trecut Facultatea de Automatică şi Calculatoare, iar de atunci munceşte ca programator la o companie locală de IT.

Ca începător, câştigă aproximativ 900 de euro pe lună, un salariu pe care unii l-ar considera destul de bun şi pentru România. Şi poate tocmai de aceea n-a contat atât de mult partea financiară atunci când a decis să plece. Cu atât mai mult cu cât era vorba de Google, o organizaţie diferită, cu suflet de start-up, unde lucrurile se desfăşoară rapid şi unde este încurajată creaţia. Elemente ce lipsesc majorităţii companiilor din România.

Visul american

Liviu Ciortea a fost al treilea român angajat la Facebook

Pentru Adrian Deaconu, alegerea a fost ceva mai dificilă, mai ales că a avut şansa să fie acceptat atât de Google, cât şi de Facebook. Tot ce şi-a dorit a fost să lucreze în Silicon Valley (California). „Acolo este centrul IT-ului mondial, unde totul este posibil în domeniul tehnologiei", ne lămureşte tânărul care se gândeşte serios ca în următorii ani să încerce şi un proiect pe cont propriu. 

În acelaşi loc va ajunge, din octombrie, şi Cristina Şcheau. De această dată, destinaţia va fi sediul Facebook din Palo Alto (Silicon Valley). A primit oferta direct, fără un alt interviu, mai ales că o cunoşteau, ştiau ce poate. Cu un an înainte a fost stagiar la compania americană pentru o perioadă de trei luni.

De altfel, spre Google şi Facebook se îndreaptă cei mai mulţi români absolvenţi de calculatoare. La sediul central al reţelei de socializare lucrează în prezent peste zece români. Liviu Ciortea este al treilea român din companie. Are 25 de ani şi s-a angajat ca inginer în octombrie 2009, anul în care a şi terminat Automatică şi Calculatoare în Bucureşti. Deja vorbeşte despre Facebook ca despre o parte integrantă din el, fără de care n-ar putea trăi. „Trăiesc Facebook", spune Liviu Ciortea, care-şi petrece o bună parte din zi în lumea virtuală.

Olimpicii sunt avantajaţi

image

Silviu Gănceanu s-a angajat la sediul Google din Zürich (Elveţia)

Să nu vă închipuiţi că toţi absolvenţii de informatică români se îndreaptă doar spre Statele Unite. La sediul Google din Zürich l-am găsit pe Silviu Gănceanu, medaliat cu aur la Olimpiada Internaţională de Informatică din 2004, pe când se afla în clasa a XII-a. O performanţă de invidiat, am putea spune, ţinând cont că a pus pentru prima dată mâna pe calculator pe când se afla în clasa a IX-a.

„La prima lecţie de informatică nici nu ştiam să deschid calculatorul", îşi aminteşte Silviu. Premiile obţinute şi faptul că ştia bine programare l-au ajutat în facultate (a terminat Calculatoare) şi i-au permis să facă trei stagii peste hotare. De altfel, specializările făcute în străinătate atârnă greu în CV-ul oricărui tânăr absolvent care aplică pentru un loc de muncă în marile corporaţii din domeniul tehnologiei.

Din 2008, Alexandru Marinescu realizează stagii în companii şi centre universitare de renume din Europa. Acum urmează un master la Imperial College of London, fiind unul dintre bursierii Fundaţiei „Dinu Patriciu". Şi nu se opreşte aici. Începând din luna octombrie a acestui an, timp de trei luni, va fi intern la sediul Google din Cracovia (Polonia).

RACOLAŢI DIN FACULTATE

image

Alexandru Marinescu urmează un master la Imperial College of London (Marea Britanie)

Google şi Facebook îşi trimit periodic reprezentanţi în centrele universitare pentru a ţine prezentări. În fiecare an, din cei 250 de studenţi ai Politehnicii, între 25 şi 30 de tineri pleacă la stagii de pregătire în marile corporaţii din domeniul tehnologiei.

Mai puteţi citi în numărul 52 al revistei „Forbes România"

-Pe mâna fanilor. Cel mai popular club de fotbal din România, Steaua, se află în faţa celui mai mare test din ultimii ani: să transforme afecţiunea fanilor în milioane de euro. Totul, după o reţetă de corporaţie multinaţională.
-Afacerea Silozul. Agricultorii români aproape că nu pot supravieţui fără silozuri. Pentru investitorii străini, silozurile sunt însăși raţiunea vieţii lor.
-Toţi banii pe televiziuni. În sfârşit, România este lider european! Ponderea publicităţii TV raportată la volumul total consumat în ţara noastră este de 68% - cea mai mare de pe bătrânul continent. Publicitarii ştiu de ce!
-Topul oraşelor cu cea mai mare densitate de comerţ modern. Cinci orașe cu mai puţin de 100.000 de locuitori se află în topul celor cu cea mai mare densitate de magazine mari. Să fie aceasta noua tendinţă a lanţurilor de profil?

image
image
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite