Dezvoltarea sectorului imobiliar a crescut cererea de vehicule grele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Intensificarea segmentului de construcţii, pe fondul dezvoltării proiectelor de infrastructură, logistică, cartiere de locuinţe sau apariţia unor noi proiecte în domeniu, a determinat un avânt

Intensificarea segmentului de construcţii, pe fondul dezvoltării proiectelor de infrastructură, logistică, cartiere de locuinţe sau apariţia unor noi proiecte în domeniu, a determinat un avânt cu 25-30% al pieţei de vehicule comerciale grele.
Donald Graham, director de marketing şi vânzări pentru Europa de Est şi Orientul Îndepărtat din cadrul companiei Iveco, spune că pe fondul intensificării solicitărilor, perioada de aşteptare pentru achiziţionarea unui asemenea autovehicul a ajuns la trei-patru luni.
"Cererea pentru vehicule grele de şantier este din ce în ce mai mare, România reprezentând pentru noi piaţa principală din Europa de Est, în faţa Poloniei şi Cehiei", a declarat Graham, în cadrul unui seminar organizat la Roma de ForumInvest. şi vânzările Mercedes-Benz Trucks se menţin pe un trend ascendent. Potrivit directorului de marketing din cadrul unicului importator al acestei mărci, AutoRom SRL, Gabriel Crăciun, vânzările Mercedes pe partea de camioane, în speţă vehicule cu masa totală de peste 7 tone, au crescut în perioada ianuarie-septembrie a.c., cu 42%. "Creşterea mare se datorează vehiculelor de şantier, basculante, betoniere, maşini cu macarele etc., care reprezintă aproximativ 50% din vânzările noastre", a declarat, pentru Adevărul, Gabriel Crăciun.
Creşterea pieţei nu este însă evidentă numai pe segmentul maşinilor de şantier, evoluţia pozitivă a economiei, şi, implicit, a industriei, determinând un cadru general favorabil creşterii pieţei de vehicule comerciale în perioada 2006-2008. Astfel, subsegmentul vehiculelor comerciale uşoare cu masa maxim autorizată de 3,5t reprezenta în luna septembrie a anului în curs 78% din total segment vehicule comerciale uşoare. Potrivit lui Crăciun, acest sub-segment înregistrează o creştere de 40% faţă de anul 2005. "Cele cu masa maximă autorizată între 3,5t şi 6t reprezintă 11% din total segment, în scădere cu 26% faţă de anul 2005, din cauza Legii transportului, care a limitat activitatea de transport persoane cu microbuze cu mai puţin de 22 locuri", a precizat Crăciun. Restul de 11% este reprezentat de vehiculele cu masa maximă autorizată mai mare de 6t şi până în 8t, şi de microbuzele cu mai puţin de 22 locuri. Per total, piaţa de vehicule comerciale uşoare a înregistrat o creştere de 28% faţă de perioada similară din 2005. Reprezentantul Auto Rom consideră că ritmul de creştere va fi încetinit de aderarea la Uniunea Europeană, şi de liberalizarea pieţei second-hand, dar dezvoltarea pe industrii şi a companiilor mici şi mijlocii va reprezenta un avantaj. Până în luna septembrie a acestui an, Iveco a vândut pe piaţa românească un număr de 2.700 de vehicule, iar estimările pentru sfârşitul anului în curs vizează atingerea unui număr de 4.000 de maşini vândute. Pentru anul viitor, reprezentanţii companiei estimează o creştere a comenzilor cu aproximativ 20%. "Vehiculele comerciale Iveco au înregistrat o creştere importantă per ansamblul vânzărilor în ultimii ani, procentul de creştere faţă de 2005 fiind de circa 40%. Aşteptările pentru anul viitor prevăd o majorare a solicitărilor cu 20%", a declarat, pentru Adevărul, Ionuţ Radu, general manager Iveco România. Ca şi cifră de afaceri, compania nu poate estima valoarea, în condiţiile în care se lucrează prin reţea de dealeri. "Strategia Iveco de intrare pe piaţa românească a fost prin reprezentanţa de producător, care să coordoneze distribuţia prin reţeaua de dealeri. Nu putem vorbi deci despre cifra de afaceri", spune Radu.
Iveco dispune în ţara noastră de 20 de puncte de vânzare, aflate în concesionare, ultima deschidere având loc în urmă cu câteva săptămâni la Cluj. Valoarea investiţiei s-a ridicat la 2 milioane de euro. Pentru acoperirea cât mai bună a ţării, dar şi pentru satisfacerea cererii crescătoare, Iveco va mai deschide anul viitor alte 5 reprezentanţe în sistem de concesionare, în oraşe precum Timişoara şi Constanţa, valoarea investiţiei pentru fiecare centru în parte ridicându-se la două milioane de euro. Potrivit lui Radu, sumele respective sunt investite de cei care optează să deschidă o astfel de reprezentanţă. Pentru consolidarea poziţiei de piaţă, compania va continua să investească în reţea, dar mai ales în lansarea de noi modele.

Integrarea nu va aduce mari schimbări
Dacă în alte domenii integrarea va schimba ordinea ierarhiilor din sector, în acest domeniu nu se întrevăd mari schimbări. "Este foarte greu să mai pătrundă cineva pe piaţă, şi mai ales să se impună. Pentru că, în prezent, piaţa românească a ajuns la un nivel de maturitate, iar competitorii actuali sunt bine poziţionaţi în piaţă, având deja o reţea de clienţi în toată ţara", consideră managerul general al Iveco România. Potrivit acestuia, Iveco deţine o cotă de piaţă de aproximativ 24%, foarte aproape de ceilalţi competitori precum Volvo, Ford, Mercedes, Man sau Daf.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite