Deputaţii au dublat taxele pentru maşinile second-hand

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deputaţii din comisia buget-finanţe au decis, ieri, în cadrul discuţiilor purtate pe marginea Codului Fiscal, să majoreze taxele pentru automobilele second-hand importate din străinătate,

Deputaţii din comisia buget-finanţe au decis, ieri, în cadrul discuţiilor purtate pe marginea Codului Fiscal, să majoreze taxele pentru automobilele second-hand importate din străinătate, fixând cote aproape duble faţă de cele propuse de Ministerul Finanţelor pentru maşinile care nu îndeplinesc normele de poluare UE.
Măsura se vrea o metodă de prevenire a transformării României într-un imens cimitir de maşini, aşa cum a fost cazul Poloniei după aderare. De asemenea, deputaţii şi-au protejat opţiunile pentru maşini mai puternice şi mai luxoase, păstrând valoarea taxelor pentru motoarele de 2000 şi 3000 cmc apropiate de cele convenite la Senat. La polul opus, comisia de resort a aprobat taxe mai mici pentru a încuraja importul maşinilor second-hand aduse care îndeplinesc normele Euro 3 şi 4. Astfel, pentru automobilele Euro 3 cu vechime mai mare de peste şase ani, taxele oscilează în funcţie de capacitatea cilindrică, între 1.100 de euro, pentru cele de 1600 cmc, şi 5.070 de euro, în cazul celor cu motor de peste 3.000 cmc. Spre comparaţie, pentru automobilele cumpărate din străinătate ce nu îndeplinesc nici măcar standarul de poluare Euro 1, românul trebuie să verse din propriul buzunar, la vistieria statului, sume între 3.760 şi 7.052 de euro. Pentru românii de rând, o soluţie mai bună pentru propriii bani ar fi fost ca din 2007 să achiziţioneze maşini second-hand cu cât mai puţini ani vechime, taxele fixate fiind mult mai mici decât pentru cele rodate mulţi ani pe şoselele europene. Deputaţii din comisia de resort au dat însă peste cap aceste planuri. Ei au decis, ieri, dublarea cuantumului taxelor fixate la Senat pentru această categorie. Astfel, pentru o maşină Euro 3, de 1.600 cmc, cu maximum şase luni vechime, se va plăti statului 612 euro, şi nu 252 de euro cum au votat senatorii. În schimb, interesele românilor cu dare de mână, care-şi permit automobile puternice gen sport sau de teren, de peste 3000 cmc, au fost imediat protejate de către deputaţii-finanţişti, mulţi dintre ei posesori de astfel de bijuterii automobilistice. Pentru un astfel de automobil, care se încadrează în condiţiile enumerate mai sus, taxa nu a fost majorată decât cu 100 de euro, respectiv la 2.883 de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite