Depozitele de materiale de construcţie - în goana după extindere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lanţurile internaţionale de bricolaj au văzut în piaţa românească de profil, insuficient exploatată, o oportunitate de dezvoltare şi au decis să continue expansiunea, anunţând dublarea

Lanţurile internaţionale de bricolaj au văzut în piaţa românească de profil, insuficient exploatată, o oportunitate de dezvoltare şi au decis să continue expansiunea, anunţând dublarea sau chiar triplarea numărului de magazine, cu investiţii de ordinul a sute de milioane de euro, pe termen lung.

Primul intrat pe piaţa românească, Bricostore, a anunţat inaugurarea, în acest an, a două noi magazine, investiţia pentru fiecare unitate fiind de 10 milioane de euro, după ce, în 2006, şi-a mărit portofoliul cu încă două magazine, unul în Bucureşti Băneasa şi al doilea în Constanţa, în cadrul Centrului Comercial TOM.

"Pentru toamna lui 2007, Bricostore România a prevăzut inaugurarea a două magazine, respectiv la Târgovişte şi la Piteşti. Expansiunea Bricostore pe piaţa românească va continua cu inaugurarea a câte trei până la cinci magazine pe an, în funcţie şi de planurile reţelelor de hipermarketuri cu care ne vom învecina, dar şi de preţurile practicate pe piaţa imobiliară, care reprezintă o provocare pentru toţi retailerii de pe această piaţă în momentul de faţă" , a declarat Isabelle Pleska, director general Bricostore România.

Trecând de la cinci magazine în 2005, la şapte în 2006, şi beneficiind de dinamica şi de succesul din domeniul bricolajului, Bricostore România şi-a multiplicat practic cifra de afaceri, dublându-şi rezultatele de la an la an.

"De fapt, 2006 a fost un an favorabil pentru domeniul distribuţiei bricolajului, pentru că am beneficiat de dinamica importantă a pieţei imobiliare, dar şi, de asemenea, de renovările vechilor apartamente şi de construirea şi amenajarea de noi locuinţe, in zone rezidenţiale", mai spun oficialii companiei.

Pe segmentul do it yourself, în afară de Bricostore, mai operează pe piaţa românească companiile Praktiker, Baumax şi Mr Bricolage, alte două companii cu capital german şi britanic anunţându-şi intrarea pe piaţa de profil.

Bricostore şi Praktiker domină piaţa bricolajului

"Pentru 2007 intenţionăm să păstrăm ritmul de expansiune pe care am reuşit să ni-l impunem. În acest moment, ne bazăm pe posibilitatea de a concretiza, până la sfârşitul anului, patru din proiectele pe care le avem în pregătire", a declarat Guenter Vosskaemper, director general Praktiker Romania, pecizând că prima deschidere va avea loc în această primăvară. Noul magazin va fi situat la Galaţi, al doilea magazin programat pentru acest an urmând să fie deschis în trimestrul al treilea al acestui an, la Târgovişte.

Potrivit companiei, pe termen mediu, strategia de dezvoltare a Praktiker prevede creşterea numărului de locaţii la peste 30 de unităţi, în oraşele cu peste 120.000 de locuitori. În prezent, reţeaua Praktiker este formată din 16 magazine, situate în 14 localităţi din ţară. Valoarea investiţiei pentru fiecare nouă locaţie se situează între opt şi zece milioane de euro, investiţiile realizate până în prezent depăşind 140 milioane de euro.

Compania a realizat, anul trecut, potrivit datelor financiare preliminare, o cifră de afaceri de circa 150 milioane de euro, în creştere cu 50% faţă de anul anterior. După deschiderea a două magazine în Braşov şi Sibiu, în toamna anului 2006, retailerul cu capital austriac BauMax şi-a planificat deschiderea a încă cinci magazine, în perioada imediat următoare, valoarea invstiţiilor estimate pentru anul 2007 fiind de 50 milioane de euro. "În primul semestru al lui 2007 intenţionăm să deschidem al treilea magazin în Ardeal, cel de la Cluj Napoca. Acestuia îi va urma, la scurt timp, cel de la Târgu Mureş>> , au explicat reprezentanţii companiei.

Reţeaua Mr Bricolage, dezvoltată pe piaţa românească de firma Bricoexpert, care deţine franciza pentru România, Bricolage, îşi va extinde în acest an reţeaua în Bucureşti şi Piteşti, valoarea totală a investiţiilor planificate fiind de 24 milioane de euro, potrivit companiei.

Planurile Mr Bricolage vizează dezvoltarea unei reţele de 30 de magazine, în oraşele cu peste 150.000 de locuitori, investiţiile totale fiind estimate la 220 milioane de euro. Primul magazin Mr Bricolage din România a fost deschis în luna noiembrie a anului trecut, la Bucureşti, în urma unei investiţii de aproximativ şapte milioane de euro. Totodată retailerul german de tip do it yourself Hornbach Holding va amenaja primul magazin de pe piaţa românească în sudul Capitalei, iar compania Customline Construct din Bucureşti, cu capital britanic, a anunţat că intenţionează să deschidă în România o reţea de 15 magazine de bricolaj, sub brandul Brithouse.

Pe piaţa românescă a bricolajului mai activează companii cu capital românesc, care şi-au dezvoltat centre de distribuţie a materialelor pentru construcţii, precum Arabesque şi Dedeman. <

La trei-patru ani, bucureştenii îşi reamenajează locuinţa

Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare a pieţei Mednet Marketing Research Center, deşi bucureştenilor le place să facă amenajări sau reamenajări interioare, totuşi, din raţiuni economice şi de timp, ei fac acest lucru rar, cam o dată la trei-patru ani şi numai amenajările necesare (mai degrabă reparaţiile) le fac anual. Astfel, persoanele cu venituri mici fac amenajări mai mult din necesitate şi se rezumă la reparaţii, întreţinere sau zugrăvit; cei cu venituri medii fac schimbări mici sau mari, în funcţie de nevoia de igienizare a locuinţei sau pur şi simplu din plăcerea de a mai schimba ceva, iar cei cu venituri mari fac schimbări radicale, lucrările efectuate în locuinţă fiind de cele mai multe ori foarte complexe. Pentru executarea lucrărilor de amenajare sau reamenajare, cei cu venituri mari apelează la un specialist. Conform sondajului Mednet, când cumpără mobilier, bucureştenii apelează la magazinele cash&carry, hipermarketuri, magazine de tip do it yourself, magazine specializate sau magazine de cartier, în timp ce materialele pentru amenajarea locuinţei, precum gresie, faianţă, vopsea lavabilă etc. sunt cumpărate, de către majoritatea bucureştenilor, din magazinele de bricolaj.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite