VIDEO De ce ajung tot mai puţini turişti în Grecia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Criza economică, valurile de proteste şi concurenţa acerbă făcută de Turcia sunt doar câteva dintre motivele care au dus la scăderea cu 10% a veniturilor obţinute de greci din turism. Deşi operatorii de turism din Grecia şi-au redus tarifele, europenii nu se mai înghesuie să viziteze Elada. În schimb, Turcia şi Bulgaria câştigă teren.

Veniturile din turism ale Greciei reprezintă 15,5% din PIB, asigurând 20% din locurile de muncă. Specialiştii spun că scăderea înregistrată de la începutul anuui este de 10-12%, pierderile ridicându-se la 10% în 2009.

Mai citeşte şi:

China a pus ochii pe Grecia

Din totalul de 15 milioane de turişti care vizitau anual Grecia, o treime proveneau din Germania şi Marea Britanie, ţări care acum nu mai sunt interesate să călătorească în statul elen.

TURIŞTII SE TEM DE PROTESTELE GRECILOR

Înainte de izbucnirea protestelor, în primul trimestru din 2010, sosirile pe Aeroportul Internaţional din Atena au crescut cu 10%, iar veniturile din turism au avansat cu 1% în perioada ianuarie-februarie 2010, potrivit datelor Băncii Centralea Greciei.

Însă, în urma protestului de la începutul lunii mai, 27.000 de rezervări la hoteluri au fost anulate. Dacă în martie numărul de rezervări a înregistrat o creştere, în următoarea lună, acestea s-au diminuat brusc cu 12%.

Protestele au zdruncinat încrederea turiştilor faţă de statul grec, mulţi orientându-se către alte destinaţii din zona Mediteranei. Astfel, Turcia a ajuns să concentreze aproximativ 30% din activitatea turistică din zonă.

Aproape o treime din totalul turiştilor care vizitau anual Grecia, adică 4,4 milioane, era reprezentată de germani şi britanici. Pe fondul recesiunii economice, ponderea turiştilor germani s-a diminuat, în ultima lună, cu 30%, iar cea a englezilor, cu 24%.

„Turiştii britanici sunt mai preocupaţi de deprecierea lirei sterline decât de protestele de la Atena, dar caută preţuri cât mai mici, iar hotelierii greci trebuie să reducă şi mai mult tarifele dacă vor să atragă clienţi englezi", a declarat un reprezentant al Asociaţiei Agenţiilor de Turism din Anglia. Nemţii au rezervat cu 6% mai puţine locuri în sezonul estival, comparativ cu perioada similară din 2009, se arată într-un raport realizat pe 1.200 de agenţii de turism germane de GfK AG.

Depreciere euro îi atrage pe ruşi

Surse oficiale ale statului elen au declarat însă că există o creştere a rezervărilor dinspre Rusia şi Franţa.

În sezonul turistic din 2009, zborurile charter din Rusia spre Creta nu au operat, dar acestea au fost reluate în mai 2010. Deprecierea monedei euro faţă de dolar ar putea determina totuşi o creştere a numărului de turişti din afara zonei euro, care percep preţurile ca fiind mult mai mici.

„Slăbirea monedei euro poate însemna o vară profitabilă pentru turiştii americani în Europa", a declarat Frits van Paasschen, directorul executiv al Starwood Hotels&Resorts, pentru Reuters.

Profilul turistului rus în grecia

Turistul rus care vizitează Grecia aparţine clasei superioare sau mijlocii şi dispune de o sumă echivalentă cu cea cheltuită de alţi doi-trei turişti de alte naţionalităţi, potrivit lui Miltiadis Despotakis, proprietarul agenţiei de turism Kalamaki Travel.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite