Datoriile Daewoo Craiova, o necunoscută pentru Şereş

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fabrica de automobile de la Craiova va fi scoasă la privatizare după ce va fi clarificată problema unor datorii către stat, care revin Daewoo Motor Coreea, fostul acţionar majoritar al

Fabrica de automobile de la Craiova va fi scoasă la privatizare după ce va fi clarificată problema unor datorii către stat, care revin Daewoo Motor Coreea, fostul acţionar majoritar al companiei.
Ministrul economiei, Codruţ Şereş, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că, în 1994, a fost dată o lege prin care investitorii coreeni primeau o serie de facilităţi, cu obligativitatea ca într-un număr de ani, neîndeplinit, să îşi respecte angajamentele contractuale. "Instituţiile statului vor trebui să constate, în acest moment, cât anume din acest angajament nu a fost respectat. În momentul în care vom avea suma pe care societatea o datorează statului, vom finaliza şi structurarea", a afirmat Şereş. El a adăugat că Daewoo este cumpărată acum de statul român şi în egală măsură este subiectul nerespectării anumitor prevederi din legea respectivă. Ministrul a precizat că pregătirea pentru privatizare a fabricii de la Craiova merge în paralel cu cercetările. "Nu pot totuşi să scot la privatizare ceva, câtă vreme nu ştiu exact care este cuantumul datoriilor pe care societatea le-ar putea avea către stat. Este primul lucru pe care îl verifică orice investitor", a declarat Şereş.
Întrebat de ce nu s-a reziliat contractul de privatizare din moment ce investitorii coreeni nu şi-au îndeplinit angajamentele asumate, Şereş a răspunsă că "dacă ar fi fost posibilă o astfel de variantă, atunci nu ar fi plătit societatea 60 milioane de dolari ca să răscumpere acţiunile".
Uzina Daewoo a revenit în proprietatea statului şi se află sub administrare specială în vederea privatizării. Răscumpărarea

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite