Dama de la Transporturi dă şah la regii asfaltului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, a trimis ieri o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti. Dorinel Umbrărescu (UMB Spedition), Costel Căşuneanu (Pa&Co International) şi Dan Besciu (Euroconstruct) riscă penalităţi pentru că au părăsit şantierul viitoarei autostrăzi.

Pentru constructorii de pe şantierele de infrastructură se îngroaşă gluma: la scurt timp după mutarea-surpriză prin care contractul cu grupul francez Colas (desemnat pentru construcţia autostrăzii Cernavodă-Constanţa) a fost reziliat, a urmat atacul penalităţilor de peste 42 de milioane de euro aplicate companiilor care au încălcat unele clauze contractuale. Acum, jocul Damei de la Transporturi (Anca Boagiu, şefa ministerului) îi vizează direct pe regii asfaltului, puşi să dea socoteală pentru neregulile semnalate pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti.

Vezi aici ce reguli trebuie să respecte constructorii de autostrăzi

Consorţiul format din UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 şi Tehnostrade este acuzat că a lăsat baltă şantierul şi, mai mult decât atât, regii asfaltului au cerut bani în plus pentru a continua lucrările. „Vă anunţ în premieră că am trimis o notificare prealabilă de reziliere a contractului pentru Moara Vlăsiei-Ploieşti (...)

Constructorul a părăsit şantierul şi solicită majorarea preţului cu 47%", a declarat ieri ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, prezentă la conferinţa „Infrastructura inteligentă în Europa de Sud-Est 2011", organizată de Forum Invest. Anca Boagiu a adăugat că până în luna august vor fi selectaţi noi constructori. În plus, „dacă vom constata că au fost încălcate prevederi ale contractului, cu siguranţă constructorul va avea ceva de plătit", a mai precizat şefa de la Transporturi.

Utilajele, retrase demult de pe şantier

Tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti are o lungime de 42,5 kilometri. Consorţiul menţionat mai sus a câştigat licitaţia pentru construirea segmentului de autostradă în 2006, iar valoarea iniţială a contractului a fost de 702,5 milioane de lei, fără TVA. Ulterior, în 2009, valoarea lucrărilor a crescut cu 25%, la 883,7 milioane de lei, fără TVA, contractul fiind finanţat de la bugetul de stat. „Antreprenorul nu a mai executat lucrări pe sectorul de drum în cauză de mai bine de 16 luni, demobilizând resursele necesare.

Încălcarea prevederilor contractuale prin abandonarea lucrărilor conduce la rezilierea contractului de către beneficiar în conformitate cu prevederile contractuale", se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Până ieri, la ora închiderii ediţiei noastre, niciun reprezentant al consorţiului amintit mai sus nu a putut fi contactat.

Reguli draconice pentru constructori

Contractele pentru construcţia a patru sectoare de autostradă de pe Coridorul IV vor avea noi clauze, care vizează imposibilitatea de a majora valoarea contractului cu mai mult de 10% şi penalităţi de 0,1% pentru fiecare zi de întârzieri. Anterior, constructorii aveau posibilitatea să majoreze preţul contractului cu până la 50% din valoare prin acte adiţionale.

47% Cu atât au vrut regii asfaltului să majoreze costurile de construcţie a tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite