Cumpărăturile on-line sunt mai intense pe timp de vară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cumpărăturile pe internet nu mai sunt de mult o noutate în ţara noastră. Românii care câştigă peste medie şi care petrec mult timp la birou sau sunt, pur şi simplu, comozi, aleg varianta

Cumpărăturile pe internet nu mai sunt de mult o noutate în ţara noastră. Românii care câştigă peste medie şi care petrec mult timp la birou sau sunt, pur şi simplu, comozi, aleg varianta shoppingului on-line. După perioada sărbătorilor, lunile de vară sunt cele mai profitabile pentru majoritatea magazinelor virtuale din România, unele dintre ele raportând creşteri semnificative ale vânzărilor.
La mare căutare în perioada vacanţelor rămân aparatele foto digitale. Radu Apostolescu, directorul executiv al eMag.ro, magazin de profil IT, spune că, pe acest segment, lunile de vară sunt cu adevărat "fierbinţi": "Ca vânzări pe foto-video digital, anul acesta noi am reuşit dublarea vânzărilor faţă de vara trecută".Portretul-robot al aparatului foto ideal în această vară, apreciază Apostolescu, este: senzor de 5-6 Mp, zoom optic 3-4x, marcă de tradiţie (Canon, Sony). Ca şi în comerţul tradiţional, promoţiile sunt cheia creşterii vânzărilor. "Promoţiile au fost numeroase încă dinaintea începerii sezonului de vară şi au dus la vânzări de peste o mie de unităţi lunar în această perioadă", ne-a declarat Apostolescu.

Promoţii pentru începerea şcolii
Există şi companii care coboară preţurile, mai ales către sfârşitul verii. Cunoscută în foarte multe ţări drept perioada "back to school", campaniile din această perioadă se adresează elevilor şi studenţilor, dar şi instituţiilor şi aşa-numitei zone "corporate". PCFun.ro, magazin on-line în domeniul produselor IT, electronice şi telefoane, a lansat, săptămâna trecută, o astfel de campanie, cu reduceri de preţ de până la 30%. "La mare căutare sunt notebook-urile, care au avut anul acesta o creştere semnificativă, după o dublare a numărului de unităţi vândute în 2005. Preţul pe notebook porneşte de la 1.700 RON (cu TVA), cu 50-60% mai mic faţă de perioada similară a anului trecut", spune Magda Stoica, director de vânzări PCFun.ro.

Vânzările de jucării au crescut cu 20%
Vara este o perioadă dinamică şi în ceea ce priveşte vânzările de jucării. "În perioada iunie-august am înregistrat o creştere continuă a vânzărilor, atât din punct de vedere al numărului de unităţi vândute, cât şi a sumelor tranzacţionate. Creşterile de la lună la lună au variat între 10% - 20%", ne-a declarat Andrei Drăguţ, director Crazytoys.ro. Cele mai vândute jucării au fost cele de exterior/grădină, tricicletele/bicicletele, vehiculele electrice şi cu pedale, spaţiile de joacă, din plastic sau gonflabile.
Însă nu toate magazinele on-line ies pe profit. În timp ce pentru vânzările de camere foto, bilete de avion sau electrocasnice, vacanţele de vară sunt mană cerească, vânzările de flori scad. "În 2005, în cele trei luni, vânzările au scăzut cu aproximativ 40% dacă le comparăm cu unele perioade de vârf ale anului: martie, decembrie etc. În acest an, ne aşteptăm din nou la o scădere cauzată pe de o parte de concedii, iar pe de altă parte - taxele vamale care au dublat, practic, preţurile la flori", explică Diana Niţu, manager al Floridelux.ro. Pentru a face faţă unor astfel de perioade de criză, managerii au introdus noi servicii. "Anul acesta avem o nouă facilitate: livrări de flori pe litoral, iar pentru firme am dezvoltat un sistem numit Company Care. Firmele ne dau o bază de date, iar noi ne ocupăm să le livrăm flori şi cadouri", subliniază Diana Niţu.

800 de magazine virtuale, în România
Potrivit estimărilor companiei GECAD ePayment, în România există, în prezent, aproximativ 800 de magazine virtuale, dintre care doar un sfert tranzacţionează în mod curent. "Din ceea ce am observat în activitatea magazinelor înrolate în sistemul ePayment, vânzările în iunie au crescut cu aproximativ 20% ca număr faţă de luna anterioară. În iulie şi august s-au majorat mult (peste 50%) vânzările de bilete de avion faţă de lunile precedente", spune Cristian Badea, director tehnic şi de operaţiuni la GECAD ePayment.

Produsele cumpărate on-line, mai ieftine… sau nu
Datorită costurilor de exploatare, preţurile produselor sunt cu 10-20% mai reduse faţă de lanţurile de retail tradiţionale, susţin managerii magazinelor cu profil IT. Preţurile jucăriilor achiziţionate on-line variază între cele din hipermarketuri şi magazinele obişnuite. Biletele de avion cumpărate on-line pot fi, în funcţie de companie, mult mai ieftine. În anumite perioade de promoţie, companiile aeriene low-cost oferă bilete la preţuri foarte mici comparativ cu achiziţionarea acestora direct de la agenţiile companiei. Problema este că, pentru a beneficia de ofertă, trebuie să cumperi on-line, şi nu toate site-urile companiilor de acest tip sunt securizate. Cine comandă flori trebuie să ştie că preţul nu este mai mic faţă de cel practicat la florăria din colţ.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite