Cum îşi reduc marile companii cheltuielile cu angajaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Obiectivul principal al organizațiilor constă în reducerea costurilor per angajat de la 19.000 de dolari la 7.000 de dolari în următorii ani, prin intermediul inovației, al mobilității și adoptării unui nou stil de muncă, arată un studiu realizat de companiile Regus și Unwired Ventures.

Companiile care încep să iasă din recesiune urmăresc să reducă semnificativ costurile imobiliare, căutând să-și suplimenteze personalul fără a extinde însă și spațiul de lucru și să realizeze progrese reale din punctul de vedere al sustenabilităţii.

Analiza prezintă șase factori principali ce ar trebui luați în considerare pentru a obține acea reducere a costurilor per angajat: imobiliare, cultură organizațională, personal, tehnologie, transport și sustenabilitate.

La capitolul imobiliare, companiile urmăresc strângerea datelor privind gradul de utilizare și cheltuielile de relocare pentru a identifica costurile de ocupare reale.

Când vine vorba de cultură organizațională, marile firme analizează trecerea de la managementul bazat pe supervizare la o abordare orientată către rezultate.

Totodată, companiile sunt vor trebui să realizeze profiluri ale angajaţilor, pentru a le putea înţelege mai bine nevoile, în funcţie de generaţia dinc are fac parte. „Pentru prima dată, întâlnim la locul de muncă reprezentanți din patru generații: Generația Y (cei născuți între 1980 și 2000), Generația X (născuți între 1966 și 1977), "Baby-Boomers" (1946 - 1965), dar și din generația tradițională (1928 - 1945). Deși cei mai mulți din această ultimă generație menționată sunt pensionați, există un procent în creștere al celor care preferă să vină în continuare la serviciu", se arată în studiul Regus și Unwired Ventures

De asemenea, tehnologia este extrem de importantă într-o companie, care va căuta să combine şu sp folosească soluţiile cele mai bune, astfel încât angajaţii să poată lucra de oriunde.

Un alt capitol unde se vor tăia din costuri va fi transportul angajaţilor, precum şi sustenabilitatea ( reducerea emisiilor de carbon ale unui număr mai mic de proprietăți prin adoptarea unor sisteme inteligente de management al construcțiilor).

Raportul, denumit „Agility@Work", se bazează pe experienţa colectivă a administratorilor de proprietăți din cadrul unor organizații globale precum Nokia, Accenture, BP, Barclays și The BBC, dar și pe studiile de caz furnizate de mai multe companii, printre care Vodafone, Banca Macquire și Interpolis.

 „Stilul nostru actual de muncă este fără doar și poate nesustenabil. El reprezintă o abordare tipică erei industriale, deci nu își mai are locul în lumea modernă de astăzi, fiind principalul factor sau doar un contribuitor semnificativ la problemele cu care ne confruntăm: de la echilibrul serviciu - viață personală de multe ori haotic, la starea riscantă în care se află bilanțurile multor companii și degradarea mediului", este de părere Mark Dixon, CEO Regus.

Modelul Microsoft

Un exemplu de companie care şi-a schimbat, deja, normele de funcţionare, este filiala Microsoft din Olanda, care deţine un campus în aeroportul Schipol din Amsterdam schimbă normele. Niciun angajat nu are un birou al său, iar stilul de lucru depinde de activitățile realizate. Mai multe spații au fost create, de la cele private, mici, destinate unor activități concentrate, întreprinse de una sau două persoane, la spații deschise și camere individuale private. Toți angajații dețin câte un laptop, însă locația nu este prevăzută cu servicii de telefonie fixă, soluțiile de mesagerie și de telefonie de la Vodafone și Microsoft asigurate angajaților fiind livrate direct către persoane, și nu către birouri. Aproape ca nu există hârtie în locația respectivă iar angajații printează în medie doar o singură pagină pe zi, făcând, astfel, o economie foarte mare la produsele de papetărie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite