Cum a devenit Apple cea mai valoroasă companie din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De la zero şi câteva plăci de bază, Apple a ajuns să valoreze în acest moment 353 de miliarde de dolari. Povestea gigantului Apple începe în urmă cu 35 de ani într-un garaj din Palo Alto, în sudul Californiei, în jurul căruia urma să se dezvolte mai târziu universul Silicon Valley.

Doi studenţi inflăcăraţi, Steve Jobs şi Steven Wozniak (Woz), s-au gândit să fabrice computere. În scurt timp, ei au realizat 50 de plăci de bază, proiectate de Woz, pe care le-au vândut amatorilor locali, la prețul de 500 de dolari bucata. Noile jucării au fost botezate Apple, după numele casei de discuri care producea melodiile Beatles, grupul preferat al lui Jobs.

Primul Apple a fost vândut în ziua de 1 aprilie 1976.

Un an mai târziu a fost produsă şi versiunea Apple II, În 1984, Apple lansează Macintosh. La început, vânzările au fost puternice, dar ulterior au scăzut, iar compania s-a confruntat în acel deceniu, dar şi în cel următor, cu o serie de eşecuri.  

Apple a fost aproape de a da faliment în 1997, dar revenirea lui Jobs după 15 ani de lipsă a readus compania la viaţă printr-un design atrăgător şi total diferit de ceea ce ofereau competitorii. Atenţia la detalii a făcut totul la acel moment.

Revoluţia digitală

A urmat apoi era iPod, care a schimbat fundamental industria muzicală. În 2007 a urmat altă revolutie, iPhone. Deşi nu era nici primul smartphone cu ecran tactil, nici primul cu sistem de operare, Apple a oferit utilizatorilor o experienţă integrată de neuitat.

Anul trecut Jobs a omorât calculatorul prin lansarea tabletei iPad şi a decretat trecerea în era post-PC.

Toate acestea au avut un succes atât de mare, încât fanii au urcat vânzările companiei în al doilea trimestru la un record absolut. Astfel, Apple a devenit în prezent cea mai mare companie a lumii după capitalizare, depăşind gigantul petrolier american ExxonMobil.

Apple valoarează în acest moment 353,52 de miliarde de dolari, în timp ce Exxon are o capitalizare de 353,14 miliarde de dolari.

Rezultatele financiare ale Apple au întrecut orice imaginaţie în al doilea trimestru al acestui an: venituri de 28,57 miliarde de dolari şi un profit net de 7,31 miliarde de dolari.

Gigantul a vândut 20,3 de milioane de iPhone-uri, cu 142% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Tabletele iPad au ajuns şi ele la 9,25 milioane de unităţi. Compania a vândut 3,95 milioane de Mac-uri, cu 14% mai multe.

Singurul segment unde vânzările au fost în scădere este în zona playerelor iPod, care s-au vândut în 7,54 milioane de unităţi, în picaj cu 20%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite