Criza, măsurată după indicatori ciudaţi: scutece, rujuri, fuste, cravate...

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Business Insider“ trece în revistă 21 de indicatori mai puţin obişnuiţi invocaţi de-a lungul timpului pentru a măsura mersul economiei. Iată-i:

1. Rata de schimb a... scutecelor. Pentru a economisi ceva bani, părinţii au tendinţa de a schimba scutecelor copiilor ceva mai rar, în perioadă de criză.
2. Numărul de reclame la Marina Statelor Unite. În perioade de criză, civlii care nu îşi găsesc de muncă sunt mai predispuşi să se înroleze. Dar dacă prea mulţi oameni se înrolează, numărul reclamelor scade.
3. Indicatorul japonez al lungimii părului. În perioadă de criză femeile sunt mai predispuse să-şi lase părul mai lung pentru a rări vizitele la coafor.
4. Indicatorul de schimb Big Mac. Acest indicator presupune compararea ratelor de schimb în diverse ţări bazat pe costul unui Big Mac.
5. Cât de sexy sunt hostessele. În perioade de boom, hostessele lucrează la lookul lor pentru a fi plătite mai bine.
6. Indicatorul cravatei. În perioade de recesiune, bărbaţii îşi iau cravate pentru a părea că lucrează din greu. Pe măsură ce economia îşi revine, cravatele devin mai colorate.
7. Consumul de bere. În perioade de criză, consumul de bere în baruri scade.
8. Lungimea fustei. În anii '20 un economist a demonstrat că cu cât mai scurtă este rochia sau fusta, cu atât mai bine merge economia.
9. Timpul de negociere al cumpărării unei maşini. Cu cât mai repede un vânzător cedează la negocierea vânzării unei maşini, cu atât mai slabă este economia.
10. Indexul prostituatelor. În perioade de boom economic, numărul prostituatelor scade, iar tarifele cresc.
11. Indexul Google. Sute de milioane de căutări pe Google sunt accesate pe zi. Google s-a gândit să le indexeze şi vedem ce a ieşit.
12. Indicele cupoanelor de reduceri. Atunci când economia scade, consumatorii apelează tot mai mult la cupoanele de reduceri.
13. Jucăriile şi creioanele din mâncare. Pentru a-şi păstra profiturile, lanţurile de fast-food-urile introduc jucării şi rechizite asociate meniurilor.
14. Vânzările de chiloţi bărbăteşti. În vremuri de criză, scad.
15. Viteza cu care îţi răspund cei de la servicii, gen cablu, gaz, electricitate. Cu cât îţi răspund mai repede, cu atât economia se afundă mai tare în criză.
16. Conservele de fasole. Comsumatorii tind să cumpere mai multe conserve pentru a economisi banii daţi pe mâncare în oraş.
17. Indexul rujurilor. În vremuri de criză, femeile renunţă la genţi şi pantofi scumpi şi îşi cumpără rujuri.
18. Consumul de popcorn. Pentru a scăpa de realitatea mizerabilă de afară, oamenii se refugiază în cinematografe.
19. Numărul de muşcături de ţânţari. Numărul muşcăturilor de ţânţar creşte pe măsură ce casele rămân nelocuite, sunt abandonate, iarba din curţi creşte.
20. Populaţia de aligatori şi crocodili. În condiţii de criză cumpărăturile de genţi, cizme din piele de crocodil scad.
21. Identitatea fotomodelelor care apar în Sports Illustrated.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite