Cresterea concurentei - cel mai mare risc pentru companiile romanesti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

- releva un studiu al companiei de brokeraj Marsh * Doar 60% dintre managerii romani si-au luat masuri pentru administrarea acestui risc

Aproximativ 80% dintre managerii din Romania recunosc faptul ca sunt preocupati de intensificarea concurentei, care reprezinta cel mai important risc pentru compania lor, insa numai 60 la suta dintre acestia au si facut ceva pentru a reduce riscul de expunere la acest risc. Concluzia apartine unui studiu realizat de compania Marsh, lider mondial in domeniul serviciilor de consultanta de risc si brokeraj in asigurari. Acest studiu prezinta modul in care companiile din Europa Centrala si de Est gestioneaza riscurile cu care se confrunta. Participantii la studiu au analizat o lista cu 28 de riscuri, impartite in patru mari categorii: operationale, strategice, financiare si de hazard. Riscurile cele mai semnificative, dar pe care companiile nu se simt confortabil sa le administreze, sunt: cresterea concurentei (risc strategic), intarzieri mari la plata din partea clientilor-cheie (risc financiar), scaderea cererii din partea clientilor (risc strategic), pierderea de personal-cheie in favoarea concurentei (risc operational), modificari ale cursului de schimb valutar sau ale ratei dobanzii (risc financiar). "Cu toate ca oamenii de afaceri sunt constienti de faptul ca aceste riscuri ameninta in mare masura supravietuirea si dezvoltarea viitoare a companiei, in cele mai multe cazuri acestia nu au incredere in actiunile intreprinse pentru administrarea respectivelor riscuri. Managerii trebuie sa gaseasca solutii pentru a tine sub control riscurile cu care se confrunta si pentru a asigura dezvoltarea viitoare a companiilor", ne-a declarat Cristian Fugaciu, director general Marsh Romania. Participantii la studiu au fost intrebati daca firmele lor au suferit, in ultimii trei ani, o pierdere financiara importanta, ca urmare a producerii unuia dintre riscurile mentionate in chestionar si daca de atunci au recurs si la un plan pentru a preveni o noua aparitie a unei situatii similare. In Romania, 10 la suta dintre companiile care au afirmat ca au suferit o pierdere financiara importanta in ultimii trei ani nu au inca un plan de management al situatiilor de criza, arata sursa citata. O alta concluzie a aceluiasi studiu arata ca aproape jumatate dintre companiile din Europa Centrala si de Est nu au o strategie clara pentru incorporarea managementului de risc in activitatea lor. "In mod traditional, riscurile de hazard si cele financiare erau considerate ca fiind cele mai ingrijoratoare pentru oamenii de afaceri. Totusi, majoritatea participantilor la studiu sustin ca au deja masuri eficiente de administrare a acestor tipuri de riscuri, ei fiind mai degraba preocupati de riscurile strategice si de cele operationale", se precizeaza in raport. Companiile care au raspuns chestionarului trimis de Marsh fac parte din sectoare industriale precum auto, chimie si farmaceutica, comert cu amanuntul, constructii, energie. Raportul analizeaza raspunsurile primite din 11 tari (Bulgaria, Cehia, Croatia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia si Ungaria) de la 686 de companii cu o cifra de afaceri anuala mai mare de cinci milioane de euro. In Romania au fost contactate 1.000 de companii si s-au primit 109 raspunsuri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite