La Craiova începe tranziţia americană

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La fosta uzină Daewoo s-a declanşat numărătoarea inversă până la producerea noului model Ford. Ploaie de promisiuni ieri la Craiova cu ocazia semnării acordului de vânzare a uzinei de

La fosta uzină Daewoo s-a declanşat numărătoarea inversă până la producerea noului model Ford.

Ploaie de promisiuni ieri la Craiova cu ocazia semnării acordului de vânzare a uzinei de automobile către compania Ford. Americanii au promis că vor rămâne pe termen lung proprietarii uzinei, iar AVAS a promis că va monitoriza strict îndeplinirea obligaţiilor de către noul proprietar.

"Aud că acum se produc aici circa 90 de maşini pe zi. Eu vă spun că veţi ajunge la peste 1.000 pe zi". Anunţul primului-ministru este urmat imediat de un ropot de aplauze, zecile de muncitori prezenţi arătându-şi deschis entuziasmul. "Ştiu că mulţi dintre dv. au mai trecut prin perioade de tranziţie la această fabrică. Eu vă spun că noua tranziţie care urmează va fi o perioadă interesantă şi intensă şi va fi ultima schimbare de proprietate de care veţi avea nevoie".

Puţină campanie electorală în "Sala viselor"

Anunţul lui John Fleming, preşedintele Ford Europa, este urmat de asemenea de un ropot puternic de aplauze. "Ce de promisiuni! Bine ar fi să fie aşa", se aude o voce din mulţime. "Păi ar fi foarte bine să fie aşa, înseamnă că o să muncim în trei schimburi şi probabil o să ne crească şi salariile", ne spune apoi o femeie îmbrăcată în salopetă.

Atmosfera entuziastă din secţia Montaj final de la uzina Daewoo din Craiova a marcat practic intrarea oficială a americanilor de la Ford ca proprietari ai uzinei.
Primul-ministru Călin Popescu Tăriceanu nu a scăpat ocazia de a aminti că şi-a ţinut "promisiunile de a aduce un mare producător auto la Craiova", după care i-a scos la rampă pe membrii comisiei de negociere "care au făcut posibilă această tranzacţie". Aceştia sunt şi membri cunoscuţi ai PNL - Sebastian Vlădescu, Teodor Atanasiu, Mihai Voicu.

Cu numai câteva minute înainte de ceremonia din secţia Montaj final tocmai avusese loc semnarea acordului de vânzare-cumpărare dintre statul român şi compania Ford a automobile Craiova SA. Sub sloganul "Ford-Craiova un parteneriat de succes" ceremonia de semnare a avut loc într-o sală denumită "Tream Hall" (echivalentul "Sala viselor").

Practic, ieri nu s-au adus noutăţi faţă de elementele deja cunoscute privind această tranzacţie. Ford va plăti pe pachetul de acţiuni de la stat 57 milioane de euro, va investi 675 milioane de euro, va produce un model Ford unic în lume, producţia anuală va fi de 300.000 de autoturisme şi 300.000 de motoare care se vor exporta în proporţie de 90 la sută. De asemenea, Ford va ajunge la 7.000-9.000 de angajaţi, ceea ce înseamnă dublu faţă de momentul actual.

Preşedintele Ford şi primul-ministru au arătat ieri că acesta este rezultatul unor negocieri începute cu mai bine de doi ani în urmă. John Fleming spune că Ford este norocos că a găsit o uzină foarte bună, iar cei de la Craiova sunt norocoşi că s-au alăturat Ford, în momentul în care această companie traversează o perioadă foarte bună cu profituri ridicate. Directorul uzinei de la Craiova, Ion Ion, l-a asigurat pe oficialul Ford în engleză că "înţelegem şi ne vom realiza planurile de dezvoltare".

Sumele găsite în companie rămân la stat

"Este deja cunoscut că procedura de privatizare prevede transferarea către Ford doar a activelor necesare producţiei de automobile, restul de active urmând să rămână în proprietatea statului cu actualii acţionari. Aceasta va presupune un proces mai complicat de fuziune a uzinei Daewoo cu Automobile Craiova şi Mecatim Timişoara (fosta uzină Lăstun) aceasta fiind apoi urmată de o divizare a activelor. "Va urma un audit la Automobile Craiova, iar sumele care se regăsesc în companie vor trece în societatea care va rămâne la stat", ne-a declarat ieri Teodor Atanasiu, preşedintele AVAS.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite